اخبار کوتاه - ۱۵ تیر ۹۴
فرماندار مشهد
به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد
مهر- فرماندار جدید مشهد مقدس در ابتدای هفته جاری طی مراسمی با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی و مدیران محلی معرفی شد و به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
رضا منصوری ارتقاء شاخص‌های امنیت عمومی و تلاش برای حل مشکلات حاشیه شهر را از اهداف و برنامه‌های خود معرفی کرد و افزود: با تمامی مشکلات موجود در مشهد، این شهر دارای جایگاه و ظرفیت‌های بسیار مناسبی است.
فرماندار مشهد از حضور سالیانه ۳۰ میلیون زائر و همچنین برخورداری از موسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه و همچنین آستان قدس رضوی به عنوان مهمترین ظرفیت‌های این شهر یاد کرد و افزود: این ظرفیت‌ها می‌تواند در برجسته‌سازی نقش مشهد در عرصه ملی و جهانی بسیار تاثیرگذار باشد و در این راستا تلاش خواهیم کرد تا از نظر ساختاری و در چارچوب سلسله مراتب نسبت به ارتقاء سازمانی فرمانداری مشهد تلاش شود.

نگاه‌های جناحی و حزبی
به حاشیه شهر مشهد کارساز نیست
فارس- معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی گفت: نگاه‌های جناحی، حزبی و باندی به حاشیه شهر نه تنها کارساز نیست بلکه اجازه نمی‌دهد دولت کارهای اساسی خود را در این منطقه به انجام برساند.
سید محسن صادقی اظهار کرد: ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی یکی از اولویت‌های مهم شهر مشهد بوده و دولت نیز اعتباری را به این امر اختصاص داده است. وی ادامه داد: هم‌اکنون که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، نباید به حاشیه شهر نگاه‌های ابزاری و سیاسی داشته باشیم، نگاه‌های جناحی، حزبی و باندی به این منطقه نه تنها کارساز نیست بلکه اجازه نمی‌دهد دولت کارهای اساسی خود را به انجام برساند.
صادقی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 250 هزار نفری حاشیه شهر گفت: این رقم جمعیتی معادل جمعیت دو استان همجوار خراسان رضوی است، بنابراین یکی از رویکردهایی که دولت در این زمینه دنبال می‌کند، پیشگیری از مهاجرت و توسعه سکونتگاه‌های جدید است.

معدوم‌سازی 3900 کیلوگرم فرآورده خام دامی
در ماه مبارک رمضان
ایسنا- رئیس اداره نظارت بر بهداشت و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طی هفته ابتدایی ماه رمضان 17 متخلف در زمینه تولید، تهیه و عرضه فرآورده‌های خام دامی به مراجع قضایی معرفی و یک مورد از اماکن یادشده نیز پلمب شده است.
جعفر عطارباشی بیان کرد: در پی اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، تهیه و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نزدیک به ۱۰ هزار واحد تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی در استان تحت پوشش نظارتی این ماه قرار گرفته‌اند. وی تصریح کرد: در ماه رمضان توسط اکیپ‌های دامپزشکی، بیش از ۳۹۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شده و همچنین تعداد موارد برخورد با خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی به صورت غیر مجاز به ۱۹ مورد رسیده است.

اشتغال‌زایی در جامعه نیازمند
بسیج و جهاد همگانی است
ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: ایجاد اشتغال در سطح جامعه با توجه به آمار قابل‌توجهی که هر ساله بر تعداد جمعیت آماده به اشتغال استان افزوده می‌شود، نیازمند جهاد و بسیج است.
علیرضا رشیدیان در جلسه شورای اداری افزود : طی سال گذشته در حوزه صنعت و معدن با تلاش دست‌اندرکاران و فعالان حوزه صنعت اعم از خصوصی و دولتی عملکرد قابل‌دفاع و خوبی ارائه شد و در حوزه اقتصاد مقاومتی هم در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش خوبی صورت گرفت اما در حوزه اشتغال تغییرات قابل‌توجه و مناسبی اتفاق نیفتاد. وی گفت: در این حوزه هر چند حدود 53 هزار فرصت نسبت به بهار 93 کاهش اشتغال داشتیم اما بیش از 200 هزار نفر به جمعیت آماده به اشتغال استان افزوده شده که بر معضل اشتغال و بیکاری بیش از پیش افزوده است.

کاهش ۷ درصدی ارتکاب جرم در مشهد ‌
تسنیم- فرمانده انتظامی مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش هفت درصدی ارتکاب جرم در مشهد مقدس نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم که یکی از شاخص‌های عملکردی وضعیت خدمت‌رسانی به مردم است.
سرهنگ حجت نیک‌مرام تصریح کرد: نزدیک به دو تن کشفیات مواد مخدر داشتیم و معابر عمومی از وجود قاچاقچیان مواد مخدر و خرده‌فروشان پر شده است. وی با بیان اینکه در حوزه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر هماهنگی‌هایی با دستگاه قضایی داشته‌ایم تا شهری سالم و ایمن داشته باشیم، عنوان کرد: شورای امنیتی مشهد به شکلی راهبردی تصمیمات خود را به خوبی اتخاذ کرده است.