معاشرت برای تنازع بقا
گالری «والی» این هفته میزبان آثار «امین باقری» و «جانان نوذری» بود. چنان‌که از عنوان نمایشگاه« معاشرت برای تنازع بقا» برمی‌آید، معاشرت و تنازع در این نمایشگاه در ترکیبی پیچیده در کنار هم قرار گرفته‌اند. اما دلیل این همنشینی و ترکیب معاشرت و تنازع در این نمایشگاه چیست؟ برای پاسخ به این پرسش باید به سراغ نشانه‌های تصویری موجود در آثار برویم. جانان نوذری این معاشرت و تنازع را با کنارهم نشاندن و به تصویر کشیدن لحظاتی از زندگی حیوان و انسان و گیاه به تصویر می‌کشد. او این تنازع در معاشرت را از دل فعالیت‌های عادی و روزمره مانند لباس و خوراک استخراج می‌کند، او با ارتباط تصویری که بین عناصر کلاژ شده در اثر برقرار می‌کند، سطحی از معاشرت و تنازع را برای مخاطب نمایان می‌کند که به سادگی، در زندگی روزمره برای او، قابل لمس و درک نیست. اما در مورد امین باقری اوضاع تا حد زیادی متفاوت است. او طراح مطرح و شناخته شده‌ای است که «تنازع» نه در حد ارتباط عناصر تصویری، بلکه در سطح نوع شخصیت پردازی انسان‌های موجود در آثار او در دوره‌های مختلف نیز به چشم می‌خورد. از این منظر تنازع برای او مساله‌ای درونی و ناخودآگاه است که در آثار او در دوره‌های مختلف بروز می‌یابد.