رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با شرکت دانش بنیاد هماهنگی در راستای تولید کیسه های زیست تخریب پذیر که بین ۶ ماه تا ۳ سال تجزیه پذیر است در حال فرهنگ سازی است و اکنون در ایستگاه های بازیافت در حال توزیع است. غلام رضا ساکتی با اشاره به اینکه تجزیه نایلون های زباله بالای ۵۰۰ سال است، اظهار کرد: کیسه های زیست تخریب پذیر که بین ۶ ماه تا ۳ سال تجزیه پذیر است در ایستگاه های بازیافت در حال توزیع است.

وی با اشاره به اینکه پسماندهای عادی به ۲ دسته تر و خشک تقسیم بندی می شود، ادامه داد: پسماندهای تر به کارخانه کود کمپوست انتقال داده می شود و پسماند خشک در مکانیزم بازیافت قرار می گیرد. رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه تفکیک پسماند از اصل مبدا همکاری شهروندان را می طلبد، عنوان کرد: بزرگترین و مهمترین وظایف شهرداری پاکیزگی، نظافت و حمل زباله در شهر است همچنین یکی از وظایف عمده اداره خدمات شهری نظارت، برنامه ریزی و مدیریت بر قرارداد خدمات شهری در مناطق ۱۵گانه شهرداری است. وی با اشاره به فعال شدن مراکز پردازش در سال جاری افزود: در این راستا تمام بازیافتی که از شهر جمع آوری می شود توسط پیمانکاری که طرف قرار داد سازمان مدیریت پسماند شهرداری است پردازش می شود. ساکتی خاطرنشان کرد: در مناطق ۱۵ گانه ۲۰ نفر از کارشناسان آموزش حضور دارند که در زمینه های کاهش تولید پسماند و شیرابه به شهروندان، مدارس ، فرهنگسراها و محل های که تولید پسماند دارند، آموزش های داده می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ دستگاه مکانیزه در شهر حمل پسماند تر را انجام می دهند، تاکید کرد: تمام خودروها به مخزن شیرابه ۱۲۰ لیتری مجهز هستند. رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در فصل تابستان خودروهای مکانیزه را افزایش داده ایم تا خودروهای حمل پسماند با ظرفیت کمتری پسماند را حمل کند تا شیرابه که توسط خودرو پرس می شود ریزش کمتری داشته باشد. ساکتی با اشاره به اینکه آبگیری پسماند تر در منازل می تواند کمک بزرگی برای کاهش تولید شیرابه باشد، گفت: هزینه تبدیل شیرابه بسیار سنگین است همچنین ورود شیرابه به آب های زیر زمینی خسارت جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می کند. وی از شهروندان خواست تا از کیسه های زیست تخریب پذیر استفاده کنند همچنین برای خرید های خود از کیسه های پارچه ای که در بازار کوثر در حال توزیع است برای محیط سالم و شاداب استفاده کند.