رازهایی که ثروتمندان می‌دانند  و شما از آن بی‌خبرید
این روزها همه حرف از پولدار شدن می‌زنند؛ درست است؟ آیا شما هم جزو همان دسته‌ هستید یا دلتان می‌خواهد پولدار شوید؟ خب برای اینکه فقط حرفش را نزنید و برای رسیدن به این هدف دست به کار شوید، اولین قدم این است که بدانید تفاوت تفکر ثروتمندان و شما درباره پول در چیست تا بتوانید درست مثل آنها فکر کنید. قدم بعدی این است که وارد عمل شوید. شما وقتی درست عمل می‌کنید که درست فکر کنید. 1. ثروتمند با ریسک کردن مشکلی ندارد
«میلیونر‌ها تمایل به ریسک کردن دارند و از نظر احساسی قدرت آن را دارند که اگر ایده آنها شکست بخورد از پس موقعیت برآیند.» این را رابرت اسمیت، کارآفرین میلیونر می‌گوید. شما باید این را بدانید که هر کاری که انجام دهید، الزاما موفقیت‌آمیز نخواهد بود. یک ثروتمند این را می‌داند و اجازه نمی‌دهد که احتمال شکست خوردن او را از موفق بودن باز دارد. ثروتمندها جلو می‌روند و شکست می‌خورند، دوباره برمی‌خیزند و ادامه می‌دهند. اجازه ندهید ترس از شکست، شمارا از عمل باز دارد.
2. ثروتمند فکر می‌کند سرمایه‌گذاری نوعی تفریح است
ال کاپلان، کارآفرین خودساخته می‌گوید: «اگر تا به حال حساب سرمایه‌گذاری نداشته‌اید یک حساب باز کنید. این یکی از لوکس‌ترین کار‌هایی است که می‌توانید برای خود انجام دهید.»ثروتمند از روند پول درآوردن لذت می‌برد. ثروتمندان از اینکه پولی را در چیزی سرمایه‌گذاری کنند که برایشان پول بیشتری آورد، هیجان‌زده می‌شوند. در واقع این کار آنها را از رفتن به تعطیلات، خرید یک ماشین نو یا یک الماس تراش‌خورده بیشتر هیجان‌زده می‌کند. بهتر است این طور بگوییم که آنها وقتی از رفتن به تعطیلات و خرید لذت می‌برند که با درآمدشان سرمایه‌گذاری کرده باشند. درصدی از درآمدتان را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهید و این کار را با همان هیجانی که یک قهوه خوش‌طعم می‌نوشید، انجام دهید.
3. ثروتمند کمتر از دخلش خرج می‌کند
ثروتمند از خریدهای افراطی و بدون برنامه لذت می‌برد، اما نه بیشتر از حد توان مالی‌اش. ثروتمندان کمتر از دخل‌شان خرج می‌کنند. آنها می‌دانند که خرج کردن بیشتر از درآمدشان، آنها را از اهداف مالی‌شان دور می‌کند. اگر دلتان می‌خواهد بیشتر خرید کنید، خود را زیر بار قرض نبرید یا از پس‌اندازتان خرج نکنید. مثل یک ثروتمند درباره پول فکر کنید تا بتوانید درآمد بیشتری داشته باشید و زندگی برایتان مفرح شود.
4. ثروتمند دقت و توجه می‌کند
ثروتمند توجه می‌کند که پولش در کجا خرج می‌شود، از کجا آمده و آیا بیشتر می‌شود یا کمتر؟ ثروتمندان طوری به این موضوع می‌نگرند که شما به راه رفتن کودکی نوپا. ثروتمندان از اتفاق‌های اطرافشان آگاهی دارند و اگر روند رشد پول‌شان از مسیر منحرف شود، تغییری در زندگی‌شان‌ به وجود می‌آورند. چشم از پول‌تان برندارید. به حساب، درآمد و مخارج‌ خود دقت بیشتری کنید و نسبت به عادات روزانه‌تان آگاهی بیشتری پیدا کنید.
5. ثروتمند در تعقیب پول نیست
ثروتمند کار خود را صرفا برای به دست آوردن پول انجام نمی‌دهد. او می‌داند پول تنها وسیله برای کمک به انسان‌ها و تغییر جهان است. با به دست آوردن پول از زندگی محدود زمینی لذت بیشتری می‌برد؛ اما آن را یک هدف نمی‌بیند. او به دنبال به دست آوردن چیزی بزرگ‌تر از پول است.
پول را هدف خود قرار ندهید. هدف خود را چیزی والاتر و مهم‌تر قرار دهید و از پول به عنوان وسیله‌ای برای رسیدن به آن استفاده کنید، به‌عنوان جایزه رسیدن به هدفتان.
۶. ثروتمند می‌داند که پول پلید نیست
عوام همیشه می‌گویند پول بیشتری می‌خواهند؛ اما قلبا به این اعتقاد دارند که یک نیروی شیطانی آنها را مجبور به انجام کارهای بد خواهد کرد. ثروتمند می‌داند پول ابزاری است که آنچه شما هستید، چه خوب چه بد را تشدید خواهد کرد. به پول مثل وسیله‌ای چون چکش نگاه کنید. با چکش می‌توانید برای یک فرد خانه‌ای بسازید یا ضربه‌ سنگینی به او وارد کنید. ماهیت چکش نه خوب است نه بد اما استفاده‌ای که شما از آن می‌کنید، می‌تواند خوب یا بد باشد.
۷. ثروتمند کاری را انجام می‌دهد که به آن اشتیاق دارد
«نمی‌دانستم اینکه خودم باشم، می‌تواند اینقدر مرا ثروتمند کند، اگر می‌دانستم زودتر این کار را انجام می‌دادم.»- اوپرا وینفری ثروتمند می‌داند که بهترین راه برای به دست آوردن پول این است که علایق خود را دنبال کند و به دنبال آنچه او را جذب می‌کند، برود. کاری را انجام دهید که برایتان مهم است. پولدار شدن نیاز به سخت‌کوشی و کار زیاد دارد پس بهتر است آن کار را دوست داشته باشید.
۸. ثروتمند بلندمدت فکر می‌کند
«وقتی اولین یک میلیون را به دست می‌آورید، به خود افتخار کنید. بعد آن را سرمایه‌گذاری کنید و فکر کنید این پول را نداشته‌اید تا بتوانید آن را دو برابر کنید.»- ‌استفانی آدامز، کارآفرین و مدل میلیونر ثروتمند می‌داند که باید برای فردا برنامه‌ریزی کند. او می‌داند که تصمیمات امروز او آینده مالی او را می‌سازد. او برای اینکه فردا ثروتمندتر از امروز باشد، لذت خود را به تاخیر می‌اندازد و کمتر از دخلش خرج می‌کند. هر زمان که تصمیمی مالی می‌گیرید این را در نظر بگیرید که این تصمیم در ثروت آینده شما تاثیر خواهد گذاشت.
۹. ثروتمند بزرگ فکر می‌کند
مهم‌ترین راه برای اینکه متفاوت فکر کنید این است که بزرگ فکر کنید.«اگر خواستید به هر چیزی فکر کنید، بهتر است بزرگ فکر کنید.»-دونالد ترامپاگر.
تمرکزتان روی این باشد که صرفا کار کنید تا بازنشسته شوید یا بدهی‌تان را بپردازید، نهایتا بازنشسته می‌شوید و یا بدهی‌تان را می‌پردازید نه بیشتر. مغز شما نیاز به موضوعی بزرگ برای فکر کردن دارد. باید آرزویی بزرگ داشته باشید. از فکر به دست آوردن فقط چند میلیارد تومان بیرون بیایید! بزرگ‌ترین آرزوی خود را بنویسید و آن را ده برابر کنید. این بزرگ فکر کردن است.با خواندن مقاله فوق احتمالا دوست دارید ثروتمند شوید. هر فرد ثروتمندی روزی در جایی بوده که شما الان ایستاده‌اید. اول باید اعتقاد پیدا کنید که این ممکن است. سپس یاد بگیرید تا این 9 روش را درونی‌سازی کنید. آنگاه شما در مسیر ثروتمند شدن قرار گرفته‌اید.