دنیای اقتصاد- مدیر عامل شرکت پوسکوی کره جنوبی به همراه مدیران عامل و معاونین شرکتهای پوسکو E&C و شرکت پوسکو دووکره جنوبی و نمایندگان آنها، چهار شنبه گذشته از فولاد مبارکه بازدید نمودند تا ضمن آشنایی با خطوط تولید این شرکت بزرگ فولادی، زمینه های همکاری فی مابین را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولادمبارکه، دکتر کیون مدیرعامل شرکت پوسکو در نشستی با معاونین و مدیران شرکت فولادمبارکه در جمع حاضرین گفت: با توجه به پیشرفت مستمر شرکت فولاد مبارکه، این شرکت می تواند به عنوان یک شرکت تراز اول حضوری موفق در بازار جهانی داشته باشد. مدیرعامل شرکت پوسکو خاطر نشان کرد: زمینه همکاری و مشارکت با فولاد مبارکه زیاد است و امیدواریم با توجه به صنایع متعدد و بسیار و همچنین وجود معادن سنگ آهن، زغال سنگ و گاز طبیعی در ایران، بتوانیم همکاری متقابل و خوبی داشته باشیم. وی با اشاره به فعالیت شرکت پوسکو گفت: این شرکت با داشتن ۱۰۰ نمایندگی در دنیا و تولید فولاد به میزان ۳۷ میلیون تن در سال، علاوه بر مشاوره در زمینه تولید فولاد قادر به همکاری با شرکت فولاد مبارکه در زمینه های فنی و مهندسی، انرژی، فناوری اطلاعات و ... نیز خواهد بود.

مدیر عامل شرکت پوسکو، حضور رییس جمهور و بازرگانان کشور کره جنوبی در ایران را زمینه ساز همکاری مناسب دو کشور دانست و اظهار داشت : بازدید امروز ما از بزرگ ترین فولادساز خاورمیانه، به منظور شروع همکاری و آشنایی با صنایع ایران از جمله فولاد مبارکه برنامه ریزی شد که این بازدیدها وضعیت موجود فولاد در ایران را بهتر مشخص می کند. وی آینده همکاری با فولاد مبارکه را روشن دانست و گفت: در مرحله بعد با حضور مهندسین و کارشناسان فنی شرکت پوسکو در شرکت فولاد مبارکه زمینه همکاری ها بیشتر مشخص خواهد شد. گفتنی است در این نشست محمود ارباب زاده معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه با تبیین استراتژی فولادمبارکه و همچنین اهداف و موفقیت هایی که این شرکت در سالهای قبل با تلاش کارکنان خود کسب نموده، اظهار امیدواری کرد با ارتباط فی مابین شرکت فولاد مبارکه و شرکت پوسکو، این شرکت همچنان در افق آینده بدرخشد.