تلاش دولت؛ حاکمیت امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی

دنیای اقتصاد- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: دولت تدبیر و امید تلاش می‎کند امنیت فرهنگی را به جای فرهنگ امنیتی در جامعه حاکم کند. به گزارش ایرنا- سیدجواد حسینی اظهار کرد: در همین چارچوب دولت یازدهم از هر رفتار و اقدامی که در راستای فرهنگ امنیتی و علیه امنیت فرهنگی باشد حتی در صورت تضییع حقوق خود و توهین و افترا به چهره‌های شاخص دولت همچون رئیس‌جمهوری پرهیز کرده است. وی با بیان اینکه به اندازه کافی در جامعه مؤلفه‎هایی که امنیت فرهنگی را تهدید می‎کند توسط عده‏ای تشویق و تحریص می‏شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل دولت تدبیر و امید از هرگونه اقدام علیه افراد و گروه‌هایی که دست به توهین و افترا می‌زنند اجتناب کرده و هرگونه ممنوعیت و محدودیت‎آفرینی را حتی برای دفاع از حق خود روا ندانسته است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تلاش دولت یازدهم بر آن است که در کنار این نوع عملکردها محدودیت‎هایی که بسیاری از آن‏ها غیرقانونی، غیرشرعی و غیرعرفی است نیز کنار گذاشته شوند و امنیت فرهنگی در فضاهای فرهنگی و سطح جامعه برقرار شود و دولت در راستای همین راهبرد اقدام می‎کند و اگر جایی هم توهینی شود، دولت خود پیگیری نمی‎کند اما مراجعی وجود دارند که امید است این مباحث را پیگیری کرده و مانع از بروز دوباره آن‌ها شود. حسینی با تأکید بر اینکه در دانشگاه‏ها به عنوان فضاهای علمی، فرهنگی و سیاسی نباید نگاه امنیتی حاکم باشد، افزود: خراسان رضوی با وجود ۲۰۱ دانشگاه دولتی، آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور، ۳۰۰ هزار دانشجو دارد و ۲۵۵۰ دانشجوی خارجی در این استان مشغول تحصیل هستند. وی با اشاره به اینکه ۷۰ تشکل رسمی مجوزدار سیاسی در دانشگاه‏های خراسان رضوی فعالیت می‏کنند که از این تعداد ۳۰ تشکل اصلاح‏طلب، ۳۳ تشکل اصولگرا و بقیه نیز مستقل و اعتدالی هستند، عنوان کرد: مسئولان استان در چارچوب سیاست‎های دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را در جهت ایجاد فضای آرامش توام با نشاط سیاسی در استان به ویژه در فضای دانشگاهی انجام داده و می دهند؛ برای ایجاد این فضا و تعامل تلاش‎شده با تشکیل خانه احزاب استان در این مسیر گام برداشته شود.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به فعال شده کانون مشاوران جوان حوزه معاونت سیاسی استانداری از یک ماه پیش، گفت: ۱۰ نفر از اعضای آن دانشجو و از تشکل‎های مختلف دانشجویی هستند؛ جلسات این کانون هر دو هفته برگزار و راهکارهای کاربردی ارائه می‎شود. حسینی از دیگر اقدامات در تقویت نقش دانشجویان و دانشگاه‌ها را راه‎اندازی شبکه دانشگاهی خراسان رضوی با حضور رؤسای کل دانشگاه‎ها، شخص استاندار، دو معاون و نیز مدیران کل استانداری خراسان رضوی عنوان و بیان کرد: این اقدام در راستای تقویت و برجسته کردن نقش دانشگاه‎ها در سیاست‎های راهبردی استان است که امروز شاهد تحقق این امر هستیم.