چگونه از خانه کار کنیم و بهره‌ور بمانیم؟
مترجم: امیر شیخان کار از خانه می‌تواند برای کارمندان مناسب باشد و شرکت‌ها را برای پس‌انداز پول یاری کند، با این حال این رویکرد برای هر کارمندی مناسب نیست. وقتی در خانه‌اید حواس‌پرتی‌ها ‌بی‌شمار است و تنها منظم‌ترین افراد هستند که می‌تواند مولد و کارآمد باقی بمانند. «وارنس گرنت کاردن» نویسنده کتاب «اگر شما اولین نیستید، آخرین هستید.»می گوید: «کار از خانه باید خطرناک در نظر گرفته شود و همچنین می‌تواند حتی فاجعه‌آمیز باشد، وقتی شما تاثیر بالقوه آن را بر کیفیت زندگی خود در نظر بگیرید؛ البته سطحی از نظم و انضباط برای کار از خانه لازم است وبه دست آوردن نتایج پایدار در این زمینه به شدت سخت است و اغلب مردم براساس همین واقعیت با شکست مواجه می‌شوند.»
اگر ایده شما از کار در خانه پوشیدن لباس خواب و انجام مسوولیت‌های شخصی را شامل می‌شود، بهترین زمان است که اصول خود را تغییر دهید.
این پنج نکته در بالابردن اثربخشی مدیریت کار و زندگی به‌عنوان کارمند از راه دور می‌تواند به شما کمک کند.
۱.داشتن یک فضای کاری جداگانه
البته به این خاطر نیست که شما محیطی مانند اداره ایجاد کنید بلکه به این معنی است که شما نمی‌توانید در رختخواب خود یا پای تلویزیون تنها با لپ‌تاپ خود به کارهایتان برسید. کارشناسان متخصص پیشنهاد به راه‌اندازی یک فضای خاص اداری در خانه می‌دهند، در این صورت شما در زمان کار واقعا در خانه «به سر کار می‌روید» و ذهنتان با ظرف‌های کثیف یا برنامه مورد علاقه تلویزیونی‌تان پریشان نمی‌شود.
سارا ساتون فل مدیر عامل flexgobs و فردی که به مدت ۱۰ سال در خانه کار کرده، ‌می‌گوید: «محل کار شما تفاوت بزرگی حاصل می‌آورد.» وقتی پسر دوم من متولد شد تشخیص دادم که به محل دیگری برای کارهایم نیاز دارم، به همین دلیل محل کار خود را به فضای بالای گاراژ خانه که در اختیارمان بود انتقال دادم و به این ترتیب هم در فضایی مناسب به کارها می‌پرداختم و هم نزدیک فرزندانم بودم.
2.تنظیم شفاف مرزها
داشتن فضای کار اختصاصی نیمی‌ از این نبرد است، شما همچنین به تنظیم قوانینی نیاز دارید که نشان دهد چه کسانی در چه زمان‌هایی اجازه ورود به محل کار شما را دارند. همچنین فضای کار باید عاری از هرنوع عامل حواس‌پرتی باشد. برای مثال خودداری از قرار دادن تلویزیون در اتاق یا چک کردن چندباره فیس‌بوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر طی روز.
3. نگه‌داشتن ساعات کار منظم و پویا
حفظ ساعات اداری طبیعی به حفظ بهره‌وری کمک می‌کند، در دورکاری نه‌تنها باید به‌شدت به ساعات کاری خود پای بند باشید، بلکه باید خانواده و دوستانتان را نیز به رعایت قوانین خود ملزم کنید. به خانواده و دوستان خود این ساعات را یادآوری کنید و انتظار خود را از احترام گذاشتن به اوقات کاریتان با آنها در میان بگذارید، به‌طوری که دریابند وقتی کار می‌کنید نمی‌توانید وقت خود را با آنها سپری کنید. علاوه بر تنظیم ساعات کار، کارشناسان بر این باورند که تمام طول روز با لباس خواب کار نکردن هم ایده خو‌بی ‌برای بالابردن بهره‌وری است. داشتن زمان‌بندی منظم، بیدار شدن به‌موقع، دوش گرفتن، لباس پوشیدن چنان که گویی به محل کار حرفه‌ای خود می‌روید، کار شما را سازنده‌تر می‌سازد.
4.تغییر دادن طرز فکرخود
پرهیز از رفت‌وآمد‌های طولانی در مسیر محل کار و داشتن انعطاف‌پذیری بیشتر در برنامه‌هایتان نتایج فریبنده کار از خانه است، البته این رویکرد مزایای بیشتری نیز به همراه دارد. کاردن می‌گوید: «انگیزه اصلی اکثر مردم که از خانه کار می‌کنند آسایش و راحتی است. هرروز نرفتن به محل کار باعث آرامش بیشتر می‌شود؛ اما کارمندان دورکار نباید این مساله را دستاویزی برای راحت‌طلبی‌خود کنند.
5.دانستن زمان تسلیم شدن
پس از مدتی خود ارزیا‌بی‌کنید و توجه کنید که اگر بهره‌وری شما در حال کاهش است یا برقراری تعادل میان کار و زندگی برایتان سخت است، این زمان بازبینی و تغییر وضع کاری شما است.
شاید شما به تعامل بیشتر با همکاران یا کارفرمایان خود نیاز دارید یا شاید در خانه ماندن برای شما مزاحمت بیشتری ایجاد کرده است، اما همان‌طور که کاردن می‌گوید صادق بودن از همه مهم‌تر است.