احیای زاینده رود شاه بیت همه اقدامات کاهش آلودگی است

رئیس کمیسیون امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سقف درآمدهای شهرداری در سال ۹۶ حدود۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که برای دریافت تسهیلات بانکی و اوراق بها دار نیز ۳۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. فتح‌الله معین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با نزدیک شدن به فصل سرما دغدغه آلودگی هوا در شهر اصفهان شدت می‌گیرد، اظهارکرد: باید توجه داشته باشیم که طی ۲سال گذشته و با اجرای طرح‌هایی همچون تبدیل سوخت نیروگاه‌ها از مازوت به گاز و افزایش مصرف سوخت پاک در شهر اصفهان با کاهش آلودگی هوا در این شهر روبرو بوده‌ایم. وی افزود: طی دو سال گذشته محیط زیست نیز اقداماتی را در راستای کاهش آلاینده‌های هوای اصفهان انجام داده است. رئیس کمیسیون امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به استانداردسازی فیلتر صنایع بزرگ اشاره کرد که اقدامی موثر در کاهش آلاینده‌های هوا بوده است.

لزوم پیگیری تامین سوخت پاک برای همه خودروها در اصفهان

معین بااشاره به سوخت یورو چهار به عنوان حلقه مفقوده سوخت پاک در کشور عنوان کرد:‌ ضروری است که شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی این موضوع را پیگیری کند. وی با تاکید بر اینکه برای کاهش آلاینده‌های هوا در شهر اصفهان به حذف خودروهای فرسوده توجه بیشتری صورت پذیرد، گفت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که با اجرای طرح معاینه فنی، خودروهای فرسوده امکان دریافت برچسب را نداشته و در این طرح خود به خود از چرخه حمل و نقل شهر اصفهان حذف می‌شوند و بر این اساس ضروری است که به این امر توجه بیشتری صورت پذیرد. رئیس کمیسیون امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان حفظ و توسعه فضای سبز موجود در هوای اصفهان را نیز از دیگر راهکارهای کاهش آلاینده‌های موجود در هوای اصفهان دانست و افزود: از این رو باید توجه داشته باشیم که در جلسه عالی شورای سرمایه‌گذاری استان، ایجاد تصفیه خانه برای استفاده از پساب شاهین‌شهر برای فضای سبز شهر اصفهان مطرح شده و طرح‌های مطالعاتی این پروژه نیز در حال انجام است باید پیگیری شود تا با تسریع این پروژه بتوان فضای سبز اصفهان را حفظ و توسعه داد.

سقف درآمدهای شهرداری در سال 96 حدود 2300 میلیارد تومان است

معین در ادامه با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری در کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر بررسی شده است، اضافه کرد: سقف درآمدهای شهرداری در سال ۹۶ حدود۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که به منظور شفاف سازی در حوزه درآمدی، سقف تسهیلات جدای از درآمدها در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای دریافت تسهیلات بانکی و اوراق بها دار برای سال آینده شهرداری اصفهان نیز ۳۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. رئیس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در نوسانات تحقق درآمدهای شهرداری طی سال‌های گذشته بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام را در این شهر به جای گذاشته است. وی افزود:‌ در حال حاضر اولویت شهرداری اتمام این پروژه‌هاست و از این رو بخشی از درآمد پیش‌بینی شده در برنامه ۱۴۰۰ باید به این پروژه‌ها تخصیص یابد.

احیای زاینده رود شاه‌بیت همه اقدامات کاهش آلاینده‌های هوا در اصفهان است

وی احیای زاینده رود را شاه بیت همه اقدامات در حوزه کاهش آلاینده‌ها و توسعه فضای سبز شهر اصفهان عنوان کرد و یادآور شد: همچنین شهرداری نیز باید در این راستا از تغییر کاربری املاکی که برای فضای سبز در نظر گرفته شده است خودداری کند. معین خاطر نشان کرد: اولویت بندی اراضی در مالکیت شهرداری اصفهان و به ویژه اراضی با کاربری فضای سبز را خلاف قانون عنوان کرد و در این راستا هر گونه اولویت بندی را تخلف دانست. وی افزود: تحقق شهر الکترونیک در اصفهان باید سرعت بگیرد البته تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و ضروری است که این امر با سرعت بیشتری انجام شود.

افزایش مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌‌های نیمه تمام شهر ضروری است

معین عنوان کرد: برای تکمیل پروژه‌‌های نیمه تمام و به جای مانده از گذشته در شهر اصفهان باید نسبت به افزایش مشارکت بخش خصوصی توجه بیشتری داشته باشیم و در این زمینه معاونت امور مالی و اداری و برنامه‌ ریزی شهرداری باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند. وی ادامه داد: صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری و غیر ضروری شهرداری نیز می‌تواند به عنوان درآمدی پایدار برای این نهاد تعریف شود. رئیس کمیسیون امور حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: در این راستا توجه به ابلاغیه وزارت کشور در حوزه تعدیل سازمان‌های وابسته به شهرداری امری ضروری است چرا که این سازمان‌ها بخشی از درآمدهای شهرداری را به خود اختصاص داده‌اند و در آینده برای تامین بودجه آنها با مشکل مواجه خواهیم شد.