آئین پانزده سالگی « ایسنا» در مشهد
آیین پانزده سالگی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با حضور معاون وزیر فرهنگ، جمعی از مسئولان و فعالان حوزه‌های مختلف خراسان رضوی در مشهد برگزار شد. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: «ایسنا» مجموعه‌ای با تحرکات مثبت در نهادی انقلابی با عنوان جهاددانشگاهی است.
به گزارش ایسنا، دکتر عباس صالحی در مراسم پانزدهمین سالگرد تاسیس خبرگزاری ایسنا که جمعه شب گذشته در فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد، در جمع مدیران، مسئولان دستگاه‌های مختلف و نیز خبرنگاران ادوار این خبرگزاری اظهار کرد: جهاددانشگاهی در سال ۱۳۵۹ تاسیس شد و امروز در قالب یکی از مراکز مهم علمی و فرهنگی با چندین پژوهشگاه، ۲۵ پژوهشکده، ۲ دانشگاه و پارک‌های علمی و فناوری و مراکز علمی و فرهنگی مشغول به فعالیت است و ایسنا مجموعه‌ای با تحرکات مثبت در این نهاد انقلابی است.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: در محصولات مختلف جهاددانشگاهی، از پژوهشگاه رویان تا خبرگزاری ایسنا می‌بینیم که نگاه به دانشگاه منحصرا تولید دانش نیست بلکه تولید دانایی است و ترویج آن به اندازه تولید دانش اهمیت دارد در واقع ما بایستی به جامعه دانایی محور و دانایی‌گرا توجه کنیم.
صالحی خاطرنشان کرد: محصولات جهاددانشگاهی با فراز و نشیب‌هایی نیز همراه بود و با این حرکت نیز جلو آمد و ایسنا نیز به این نگاه و با این کارکرد سه‌گانه دانشگاه و نیز روش‌های جهادی اعتقاد داشت و ترکیب سه‌گانه این عوامل به تولد ایسنا انجامید. خبرگزاری که شعارش «هر دانشجو یک خبرنگار» است و به خبر دانشجویی معتقد است.

گام های بلند ایسنا
دبیر حزب موتلفه در خراسان رضوی هم در ادامه مراسم با تبریک روز دانشجو ایسنا را خبرگزاری غیردولتی جوان،‌ پویا، خلاق و نوآور توصیف کرد و اظهار کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران توانسته گام‌های بلندی را در جهت توسعه فضای رسانه‌ای کشور و در جهت افزایش سطح آگاهی‌های سیاسی، اجتماعی و هنری مردم به ویژه نسل جوان گام بردارد و پل ارتباطی مناسبی میان مردم، نخبگان و مسئولان اجرایی کشور باشد.
آرین‌منش با تاکید بر اینکه ایسنا به لحاظ سرعت و دقت از خبرگزاری‌های موفق در کشور است، اضافه کرد: از جمله ویژگی‌های بارز ایسنا اعتدال و پرهیز از افراطی‌گری است که او را نسبت به سایرین ممتاز کرده است.از نکات قابل توجه این برنامه تجلیل از حاج رجب محمدزاده، جانباز سرافراز دفاع مقدس بود.
همچنین در ابتدای این برنامه علی متقیان سرپرست خبرگزاری دانشجویان ایران و علی اکبر شمسیان رییس جهاددانشگاهی خراسان رضوی، طی سخنانی به بیان تاریخچه فعالیت این خبرگزاری و تاثیرات فعالیت آن در فضای خبری کشور پرداختند.