انتظار برای مرگ
داریوش مودبیان
کارگردان
این روزها نمایش قرداد با مرگ را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌برم. این اثر نمایشی با حضور دو بازیگر اجرا می‌شود و داریوش مودبیان و کوروش سلیمانی تنها بازیگران آن هستند. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به رحیمه صباحی مدیر هنری، ارشام مودبیان روابط عمومی و سهیلا غفاری‌راد، دستیار کارگردان، اشاره کرد.
داستان نمایش «قرارداد با مرگ» با حضوریک نویسنده‌ای پیر آمریکایی شروع می‌شود، که دیگر محبوبیت خود را از دست داده است. او پانزده سالی است که در یک هتل قدیمی و کهنه در کشور سوئیس زندگی می‌کند و همچنان در انتظار است که هالیوود آن را به همکاری فرا بخواند تا دوباره شهرت و محبوبیت و مخصوصا پول به دست آورد.
مهلت قرارداد او با هتل سر آمده و تنها پولی که برای او باقی مانده مخارج یک هفته اقامت در همین هتل است. برای اینکه بتواند از پرداخت نهایی بگریزد و در ضمن آبرو و شرافت خود را حفظ کند، حاضر است هتل و به همراه آن خود را از میان بردارد و محو و نابود گرداند. در این میان با جوانی تیزهوش و جاه‌طلب که متخصص در همه امور می‌نماید و تازه به شغل نگهبانی شب در هتل مشغول شده آشنا می‌شود. نویسنده با جوان قراردادی منعقد می‌کند مبنی بر از میان بردن او پیش از سر آمدن قرار دادش با هتل! پس از عقد قرارداد به یکباره ترس از مرگ و میل به زندگی به سراغ نویسنده می‌آید. قرارداد قابل فسخ نیست و جوان خود را موظف به انجام تعهدش در قبال قرارداد می‌داند اینجا بازی خنده آور اما رعب‌آور موش و گربه جنگ و گریز کودکانه و... میان این دو آغاز می‌شود. این نمایش برای من جذابیت‌های زیادی دارد و یکی از آنها شاید بازگشتم به دنیای طنز باشد. از شما دعوت می‌کنم تا «قرار داد با مرگ» را در تماشاخانه ایرانشهر بر روی صحنه داریم بیایید و ببینید و در بزم ما شرکت کنید.
بزمی که با نواختن زنگش با حضور علی نصیریان از 17 فرروردین 91 آغاز شد و بهار دیگری را برای من رقم زد.