ابوالفضل باقری با اشاره به برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی به میزبانی اصفهان، اظهار کرد: جشنواره در ۹ محور برگزار شد که در این دوره سه محور ریاضیات، کدنویسی و مناظره برای نخستین بار جز محورهای جشنواره قرار گرفت.

وی افزود: در محور کد نویسی ۴۶ دانش‌آموز شامل ۴۰ پسر و ۶ دختر حضور داشتند و در قالب ۳۲ تیم از استان‌های مختلف کشور شرکت کردند. آثار در سه زیرمحور برنامه کاربردی، طراحی وب و ساخت بازی بررسی شد.  ناظر اجرایی هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی در اصفهان ادامه داد: در برنامه کاربردی ۱۱ اثر، در طراحی وب ۹ اثر و ۱۲ اثر در ساخت بازی ارائه شد.

باقری خاطرنشان کرد: در نهایت در زیرمحور برنامه‌های کاربردی علیرضا صالحی زاده از اصفهان، علیرضا احمدی در زیرمحور بازی‌سازی از شهرستان برازجان استان بوشهر  و رضا کشوری از قائم شهر استان مازندران آثار خود را ارائه دادند و شایسته شناخته شدند.

وی بازدید از مرکز نواوری صنایع سرگرمی و شرکت در کارگاه یک روزه آشنایی با بازی سازی را از برنامه‌های جانبی این دوره از جشنواره دانست. مرحله پایانی هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی در ۹ رشته شامل زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، فعالیت‌ها و مسابقات آزمایشگاهی، بازارچه‌های کسب‌وکار دانش‌آموزی، ریاضیات، دست سازه، پژوهش، برنامه‌نویسی و مناظره علمی و با هدف کشف و پرورش استعدادهای نهفته دانش‌آموزان در سنین نوجوانی به میزبانی اصفهان برگزار شد.