تکمیل آزاد راه « اصفهان شیراز» نیازمند 3 هزار میلیارد تومان اعتباراست

به گزارش  دنیای اقتصاد  وی افزود :تاکنون طرح های بزرگراهی به سمت شمال کشور شامل « نطنز-کاشان» ، « کاشان-قم « و « قم-تهران « اجرایی شده است و در کنار آن مسیر جدیدی از کاشان به سمت شمال کشور در مرحله توافق با سرمایه‌گذار هستیم که با احداث این آزادراه مسیر اصفهان به سمت شمال شرق و مشهد حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر و مسیر در کنار مسیر تهران-قم از سمت کاشان ایجاد می‌شود. مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور در خصوص ویژگی‌های آزادراه» اصفهان-شیراز» خاطر نشان کرد: این طرح بزرگترین آزادراه کشور به طول ۲۲۴ کیلومتر است که  به همراه کنارگذر «شرق اصفهان « ، بخشی از  کریدور شمال به جنوب کشور را تشکیل می دهد. صلواتی با اشاره به اینکه این آزادراه در شرف بهره‌برداری است، بیان کرد: تاکنون حدود چهار هزار  میلیارد تومان برای ۹۴ درصد پروژه هزینه شده است و برای ۶ درصد باقی‌مانده به دلیل تورم و افزایش هزینه‌ها، ۳ هزار میلیارد تومان دیگر باید هزینه کنیم.

وی ادامه داد: مشارکت این پروژه به صورت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد بخش خصوصی است که دولت سهم خود را مطالبه نمی‌کند و بعد از بهره‌برداری و بازگشت اصل سرمایه و سود و هزینه‌های نگهداری، بخش خصوصی آن را تحویل دولت می‌دهد. صلواتی با اشاره به اینکه سه هزار میلیارد تومان باقی‌مانده در حال تخصیص است، تصریح کرد: اکنون ۲ لایه آسفالت مسیر در حال اتمام است، لایه اول و ۸۵ درصد لایه دوم نیز انجام شده است و برای جداول بتنی وسط آزادراه‌ها حدود ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: بزرگترین پل آزادراهی کشور در این مسیر با ۲۶۴ متر طول و ۱۰۷ متر ارتفاع به مدت  ۲ سال احداث شده است.

 مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور در پایان تاکید کرد: اولویت ما هم سرعت و هم بحث کیفیت است و این اولین آزادراه کشور به شمار می‌آید که نزدیک ۶۰ کیلومتر آن رویه بتنی داشته و از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار است.