عکس چهره محوری 6 copy

 به گزارش ایسنا جواد رضویان‌راد درباره اینکه چرا تا کنون آرمان‌های انقلاب اسلامی به طور کامل محقق نشده‌ است؟، اظهار کرد: حتی حضرت علی(ع) هم در دوران ۵ سال حکومت خود نتوانستند آن جامعه ایده‌آلی که مد نظر داشتند را محقق کنند، چراکه در آن زمان مردم با حضرت همراهی نمی‌کردند و همچنین دشمنان هم مدام سنگ‌اندازی می‌کردند و با ایجاد جنگ‌های مختلف، نمی‌گذاشتند آن حکومت اصیل اسلامی محقق شود. عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در استان با اشاره به اینکه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی مهمترین آرمان انقلاب اسلامی بود، بیان کرد: امروز ما به عنوان کشوری که می‌توانیم مستقل از شرق و غرب، در مورد خودمان تصمیم بگیریم و آن را عملی کنیم، می‌توانیم ادعا کنیم که جزو مستقل‌ترین کشورهای جهان هستیم و به استقلال دست پیدا کرده‌ایم. رضویان با اشاره به اینکه در قانون اساسی حق اعتراضات مسالمت‌آمیز ذکر شده است، ادامه داد: اما هنوز این اصل قانون اساسی که ناظر به آزادی‌های افراد است، به طور کامل محقق نشده‌ و به منظور تحقق شعار آزادی، باید این بستر فراهم شود که افراد بتوانند حتی اعتراضات نادرست خود را هم به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز مطرح کنند.

وی اضافه کرد: همچنین با وجود اینکه نظام ما با رای مردم به عنوان جمهوری اسلامی انتخاب شد، اما هنوز نتوانسته‌ایم در پیاده‌سازی کامل اسلام موفق شویم. ضعف‌های فرهنگی و همچنین مشکلات معیشتی مردم نشان می‌دهد هنوز راه بسیاری تا تحقق اسلام در کشور ما وجود دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: به نظر من‌ مهمترین عاملی که سبب شده است آرمان‌های انقلاب اسلامی به طور کامل تحقق پیدا نکند، این است که برخی از افراد خود را فراتر از قانون می‌بینند. اگر هر کدام از قوای سه‌گانه خود را متعهد به اجرای قوانین ببینند، مشکلات کشور به حداقل می‌رسد. رضویان با تاکید بر اینکه باید مسوولان رده‌های مختلف، عدم استقبال مردم از صندوق‌های رای را تحلیل کنند،گفت: وقتی این موضوع تحلیل شود، مشکلات و دغدغه‌های مردم احصا می‌شود و سپس می‌توان به طور دقیق برای برون‌رفت از مشکلات راهکارهایی را تعیین کرد. اگر ما تا کنون این موضوع مهم را بررسی کرده بودیم، با این ناآرامی‌های اخیر مواجه نمی‌شدیم. وی ادامه داد: رهبری اخیرا فرمودند کسانی که ضعف حجاب دارند را نباید بی‌دین تلقی کنیم. مشابه همین سخن در صحبت‌های شهید سلیمانی هم ذکر شده بود. اما مجموعه‌هایی مانند گشت ارشاد و ستاد امر به معروف با این دیدگاه به موضوع نگاه نمی‌کنند و بعضا با برخوردهای نادرست، باعث ایجاد بدبینی در مردم می‌شوند. این‌ها جزو اشتباهاتی است که به دلیل خطا در اجرا بروز پیدا کرده و باعث شده امروز مردم این‌گونه در برابر برخی رویه‌ها بایستند. امروز حتی کارمندان یک اداره نمی‌توانند مدیر کل خود را به راحتی ببینند. این فاصله بین مردم و مسوولین، باعث می‌شود مردم حس کنند کسی صدای آنان را نمی‌شنود و گاهی تنها راه را در این ببینند که با حضور در کف خیابان، صدای اعتراض خود را فریاد بزنند.