استقبال بیش از ۲۳ هزار مسافر نوروزی از ناوگان ریلی استان اصفهان

حسن کحال‌زاده رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی استقبال مسافران از ناوگان حمل و نقل ریلی استان در طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ اظهار‌کرد: مطابق با آخرین آمار اخذ شده، از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا کنون تعداد سفر در بخش ریلی ۶۳ سفر بوده است.  

وی افزود: این تعداد در مقایسه با تاریخ مشابه طرح نوروزی سال ۱۴۰۱، افزایش ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.  

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: تعداد مسافران نوروزی که ناوگان حمل و نقل ریلی را برای سفر انتخاب کردند امسال بیش از ۲۳ هزار و ۹۰۰ مسافر بوده است این در حالی است که نوروز سال گذشته بیش از ۲۱ هزار مسافر از قطار برای مسافرت استفاده کرده بودند.  

وی عنوان کرد: در حمل و نقل ریلی از مبدا اصفهان مقصد نهایی مشهد و بندرعباس و شهرهای بین مسیر تهران و یزد است.  

کحال‌زاده خاطرنشان کرد: حوزه حمل و نقل ریلی استان اصفهان با نزدیک شدن به ایام پیک سفرهای نوروزی و در راستای استقبال از مسافران اقداماتی شامل عملیات بهسازی، رفع تقلیل سرعت‌ها، ارتقا کیفی خطوط ریلی و ادوات خطی در راستای کاهش زمان سیر سفر را به‌عمل آورد.  

وی گفت: برای استقبال و بدرقه مسافران قطار در این ایام، مراسمات سنتی، آئینی و محلی تدارک دیده شد و انجام پذیرفت، همچنین مراسمات مذهبی، معنوی در استقبال از ماه مبارک رمضان و بدرقه مسافران قطار توسط خادمین آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ایام بوده است.  

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: برپایی میز خدمت جهت پاسخگویی به مسافرین، فراهم سازی تجهیزات جهت استفاده مسافران کم برخوردار جسمی، زیبا سازی محیط ایستگاهها با توسعه فضای سبز، غبارروبی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی به‌مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان از دیگر اقدامات حوزه حمل و نقل ریلی برای استقبال از مسافرین نوروزی بوده است.