افزون بر ۴۰۶ میلیون دلار کالا سال گذشته از کاشان صادر شد

علیمراد نوروزی با اشاره اینکه میلگرد بیشترین کالای صادراتی کاشان را به خود اختصاص داده ،افزود: افزون بر ۳۲۸ میلیون و ۲۱۶ هزار کیلوگرم انواع میلگرد سال گذشته از این شهرستان به کشورهای مقصد، صادر شده است.

وی اظهار کرد: کولر آبی، انواع ظرف‌های آرکوپال و چینی، ورق‌های فولادی و گالوانیزه، گلاب، عرقیات گیاهی، آب‌لیمو، مفتول مسی، مواد شوینده، لبنیات، انواع نخ و الیاف مصنوعی، لنت ترمز، گونی، کاشی و انواع سنگ‌های ساختمانی از جمله دیگر کالاهای صادراتی کاشان است.

مسوول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان بیان کرد: آلمان، ایتالیا، اسپانیا، استرالیا، آذربایجان، ترکمنستان، روسیه، آفریقای جنوبی، کرواسی، عمان، قطر، عراق، قزاقستان، قرقیزستان ، مجارستان، میانمار، مکزیک، ونزوئلا، یونان و صربستان، گرجستان، ویتنام، کنیا، لبنان، لیبی، نیوزلند، بلژیک، بلغارستان، چین، کانادا، ژاپن، هندوستان، لهستان، انگلستان، برزیل، اتریش، افغانستان، کویت، ارمنستان، ترکیه، رومانی، تاجیکستان، پاکستان، از جمله کشورهای مقصد کالاهای صادراتی از کاشان است.

کاشان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید و صنعت کشور دارای نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است و با داشتن یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه، در منطقه‌ای راهبردی و در مسیر کریدور شمال - جنوب و بالعکس و نقطه اتصال شرق به غرب کشور قرار دارد.

سهم این شهرستان در صادرات فرش ماشینی به خارج از کشور نزدیک به ۷۵ درصد است و به همین دلیل این شهرستان به قطب تولید فرش ماشینی و شهر فرش ماشینی ایران معروف است.

اتاق بازرگانی کاشان به دلیل در مسیر قرار گرفتن کاشان در راه‌های استانی و بین‌المللی و همچنین وجود راه‌آهن سراسری بیش از نیم قرن قبل و پیشتر از برخی مراکز استان‌ها تاسیس شده است.

این خطه با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.