اسماعیل نادری  اظهار‌کرد: سال‌های گذشته وقفه ای در زمینه پرداخت بودجه و یارانه بیمه بافندگان فرش دستباف استان به سازمان تامین اجتماعی ایجاد و موجب کاهش تعداد افراد تحت پوشش بیمه شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: لازم است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با همکاری استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ترتیبی اتخاذ کنند تا اعتبارات تخصیصی در قانون بودجه سالانه کشور به منظور پوشش بیمه قالی بافان بر اساس تعداد آنها در هر استان و نه تعداد جمعیت استان‌ها، محسوب شود.

وی با بیان اینکه ایران و اصفهان در زمینه فرش دستباف از جایگاه والایی در دنیا برخوردار بوده است، اضافه کرد: فرش دستباف ایرانی کالای باارزشی محسوب می‌شود که از اشتغالزایی و گردش مالی بالایی برخوردار است.

نادری خاطرنشان کرد: مشکلات بسیاری در زمینه فرش دستباف در استان وجود دارد و راهکارهایی هم در این زمینه ارائه شده است.

ساعد عصاچی با بیان اینکه حدود ۲۷۰ هزار نفر فعال در صنعت فرش دستباف در استان اصفهان شناسایی شده‌اند، افزود: در اوائل دهه ۹۰ سهمیه حدود ۶۰ هزار نفری برای بیمه کردن این افراد به اصفهان تخصیص یافت اما بدلیل مشکلات موجود، این تعهد بطور کامل عملیاتی نشد و تنها حدود ۱۶ هزار نفر بیمه شدند.