مریم دهخدایی، برگزارکننده نمایشگاه «آغاز پنهان» در گفت‌وگو با ایسنا و با بیان اینکه نمایشگاه، راهی است که هنرمند از طریق آن می‌تواند با مخاطبان رودررو شود و با آن‌ها ارتباط مستقیم داشته باشد، بیان کرد: نقاشی‌ها و سایر آثار هنری وقتی در جامعه مطرح می‌شوند، انعکاس و بازتاب بیشتری دارند و هنرمند می‌تواند بعد از نمایشگاه‌ها و با توجه به بازخوردهایی که از مخاطبان گرفته است، به مراحل بعدی فعالیت حرفه‌ای خود وارد شود و خودش را اصلاح و به‌روزرسانی کند.

او ادامه داد: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه نیز مواجهه با مخاطبان بوده است، زیرا هنرجویان به‌ویژه در نمایشگاه اول در برقراری ارتباط با مخاطبان از انتقادات و پیشنهادهای آنان استفاده می‌کنند.

این بانوی هنرمند با بیان اینکه نام نمایشگاهِ «آغاز پنهان» اقتباسی از اشعار نادر ابراهیمی است، افزود: عنوان نمایشگاه به این مساله اشاره دارد که ایده هنرمندان و نقاشان در ذهن آن‌ها پنهان است. با برداشتن قلم، ایده‌ها در آثار هنرمندان منعکس شده و با برگزاری نمایشگاه، این ایده‌ها علنی می‌شوند. درواقع آغاز و ابتدای فرایند فعالیت هنری، پنهان است‌ و به‌مرور آشکار می‌شوند.

دهخدایی با اشاره به اینکه بیش از ۴۳ اثر در این نمایشگاه ارائه‌ شده است، گفت: آثار هر هنرجو با تکنیک‌هایی مثل آبرنگ، مداد رنگ، پاستل، سیاه‌قلم و رنگ و روغن بر بوم و مقوا خلق شده و به نمایش درآمده که دارای ابعاد متفاوتی هستند، ولی آثار مداد رنگ و آبرنگ که تعداد آن‌ها در این نمایشگاه زیاد است در ابعاد کوچک ترسیم می‌شوند.

این مدرس نقاشی با بیان اینکه نمایشگاه «آغاز پنهان» موضوع واحدی ندارد، به توضیح موضوع‌ها و عناوین آثار این نمایشگاه پرداخت و اضافه کرد: آثار با موضوعاتی همچون طبیعت بی‌جان، چهره و منظره اختصاص دارد و «دختر آفتاب»، «فصل خاکستری» با موضوع گذر از دوره پیری و فرسودگی، «تلألؤ نور» از منظرۀ حافظیه شیراز، برخی از آثاری هستند که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته‌ است.