تجهیزات سازمان آتش نشانی به روز می شود

علی قاسم‌زاده روز شنبه ۳۱ تیرماه در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) آماده ارائه خدمات به عزاداران است، اظهار کرد: نیروهای اتوبوسرانی به منظور جابجایی عزاداران در این ایام تا پاسی از شب در کنار هیات‌های عزاداری هستند و پاکبانان نیز پابه‌پای موکب‌ها برای نظافت شهر خدمت می‌کنند و حتی پس از تعطیلی موکب‌ها، نظافت شهر ادامه دارد.

او با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان یکی از مجهزترین آتش‌نشانی‌های کشور از حیث تجهیزات و نیروی انسانی ماهر محسوب می‌شود، افزود: انواع تجهیزات برای این سازمان پیش‌بینی شده است و لذا در هر نقطه‌ای از کشور که بحرانی ایجاد شود، نیروهای اصفهان را فرا می‌خوانند.

شهردار اصفهان با اعلام اینکه ظرفیت‌های جدیدی از خودروهای مختلف و تجهیزات به‌روز به سازمان آتش‌نشانی این کلان‌شهر اضافه شده است، اظهار کرد: برای اصفهان به دلیل برخورداری از گذرهای باریک به‌ویژه در محدوده بازار، خودروهایی با عرض کوچک پیش‌بینی شده تا بتواند در این گذرها رفت و آمد کنند.

سگ‌های کاوشگر به تجهیزات سازمان آتش‌نشانی اضافه می‌شود

به گفته او، به‌تازگی سگ‌های کاوشگر (زنده‌یاب) نیز به آتش‌نشانی اصفهان اضافه شده است که اکنون در مرحله آموزش قرار دارند و به‌زودی از این ظرفیت در حوادث مورد نظر استفاده می‌شود.

قاسم زاده افزودن دو نوع پهپاد کاوشگر و آتش‌نشان در آینده ای نزدیک به مجموعه آتش‌نشانی را از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه دانست و گفت: با توجه به اینکه ساختمان‌های مرتفع در اصفهان به‌ویژه در مجموعه شهید کشوری ساخته شده است، در صورت به وجود آمدن بحران صرفاً نمی‌توان با نردبان آن را مهار کنیم، لذا این تجهیزات به آتش‌نشانی افزوده می‌شود.