ستون راست بالا copy

 امان‌الله باطنی در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های شهر اصفهان، با اعلام این خبر گفت: سهم هزینه تفریح در سبد هزینه خانوار شهری در کشور ما طی پنج سال گذشته از 5 درصد به ۱.۴ درصد رسیده و ۶۵ درصد تفریحات طی پنج سال گذشته خوراکی بوده که با توجه به اوضاع اقتصادی موجود، این نوع تفریح نیز در حال حاضر کاهش پیداکرده است.

او افزود: برای بررسی‌ بیشتر وضعیت نهاد تفریح در شهر اصفهان، اردیبهشت‌ماه سال جاری از اطلس آمایش وضعیت نهاد تفریح در شهر اصفهان رونمایی و در آن وضعیت موجود تفریحات و نهاد تفریح به لحاظ جغرافیایی در مناطق پانزده‌گانه ازجمله استخرها، کافی‌شاپ‌ها، مراکز گردشگری، مراکز خرید، بازیکده و گیم‌نت‌ها، پارک‌ها و مراکز ورزشی احصا و بررسی شد.

مدیر مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به برخی از نتایج این بررسی‌ها اظهار کرد: بررسی‌ها نشان داد که در هفت محله از منطقه یک نرخ طلاق دو برابر میانگین شهری است و در این منطقه نیازمند تفریحاتی هستیم که منجر به تحکیم بنیان خانواده شود. همچنین در منطقه ۱۳ و در محله امیریه با مساله تجرد مواجه هستیم و باید محیط شهری را در برابر تفریحات مجردی ایمن سازی کنیم یا در مناطق ۱۱ و ۱۵ نرخ معلولان دو برابر میانگین شهری است و به لحاظ کالبدی و اجتماعی تفرجگاه‌های شهری برای معلولان در این مناطق باید مناسب‌سازی شود.

او اضافه کرد: همچنین مشخص شد که بعضی نقاط اصفهان دچار انباشت فرهنگی شده که در بحث نهاد تفریح، بازآفرینی بازی‌های بومی برای بعضی از این مناطق پیشنهادشده است؛ به‌عنوان‌مثال بیشتر محلات مناطق یک و 3 در بحث نهاد تفریح، نیازمند بازآفرینی بازی‌های بومی است تا بتواند هویت بومی خود را بازیابی کند. همچنین بعضی نقاط شهر دچار بی‌سازمانی اجتماعی بوده و نرخ غیر اصفهانی‌ها در این مناطق بسیار بالا است که در راستای بازتولید زندگی در ابعاد سالم در این نقاط نیازمند اجرای پاتوق‌های شهری و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری اقوام هستیم.