این بخشی از صحبت‌های علی گلستانه، نقاش مجموعۀ «پی‌ریزی شهری» است که دربارۀ نمایشگاه اخیر خود توضیح داد. او در گفت‌وگو با ایسنا و در خصوص مجموعۀ «پی‌ریزی شهری» صحبت‌هایش را چنین آغاز کرد: در این کارنما، ۱۶ تابلوی بزرگ و کوچک و با تکنیک رنگ آکریلیک روی بوم و برگه‌های پارچه‌ای به نمایش گذاشته‌ام. تقریباً همۀ این نقاشی‌ها که با تکنیک آکریلیک و روی پارچه نقاشی کرده‌ام، سازه‌های بتنی و بناهای مسکونی و صنعتی را در فضاهای شهری یا حواشی شهر نشان می‌دهند.

او که مقالات و یادداشت‌های متعددی در حوزۀ هنر و خاصه نقاشی نوشته است، افزود: در واقع، من هم مانند بسیاری از نقاشان امروز به این موضوع علاقه‌مندم. البته هم‌زمان سعی کرده‌ام که بُعدی دیگر را نیز در نقاشی لحاظ کنم تا مخاطب به داستان‌پردازی دربارۀ این تصاویر ترغیب شود. می‌خواهم بیننده از طریق عنوان به این سمت برود و البته بیشتر از آن به‌واسطۀ قراردادن عناصر روایی درون تصویر برای این هدفم تلاش کرده‌ام.

گلستانه که پیش‌تر آثار دیگرش را در گالری‌های «افرند» و «طراحان آزاد» نیز به نمایش گذاشته است، تأکید کرد: این امر موجب می‌شود تا مخاطب بر نقش فعالانۀ خود در مواجهۀ با تصویر وقوف و آگاهی بیشتری پیدا کند. او از یک طرف می‌داند که این تصویرها با داستان‌ها و روایت‌هایی در ارتباط‌اند و از سوی دیگر نمی‌داند که این ارتباط دقیقاً چیست یا تصویر چه روایتی را و چگونه و از چه زاویه‌ای نمایش داده است.