برگزاری رویداد امنیت سایبری در مسیر تحول دیجیتال

در حاشیه این رویداد که با همکاری کمیته تحول دیجیتال اتاق بازرگانی اصفهان و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان برگزار شد، نمایشگاه امنیت سایبری نیز با حضور ۱۰ شرکت امنیت سایبری استان برپا بود که با استقبال مخاطبین روبرو شد.

رویداد ابتدا با سخنان مهندس سید علی سنایی، باهدف بیان فلسفه شکل‌گیری رویداد و مجموعه برنامه‌های آن آغاز  گردید. وی این رویداد را به‌سان آیینه‌ای از بخش‌های گوناگون اکوسیستم افتای استان اصفهان دانست که در آن شرکت‌های افتا در کنار پژوهشکده‌های دانشگاهی با حمایت دستگاه‌های متولی شامل اداره کل ارتباطات، اداره کل پدافند غیرعامل، مرکز راهبردی افتا و پلیس فتا استان اصفهان دست در دست یکدیگر برای ارائه سرویس باکیفیت امنیت سایبری به صنایع، کسب‌وکارها و دستگاه‌های اجرایی، گام برمی‌دارند.

در ادامه مهندس محمد اطرج رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان به تشریح ضرورت ایجاد تحول دیجیتال در صنایع و ;کسب‌وکارها پرداخت و خاطرنشان ساخت در تحول دیجیتال که مسیری الزامی برای آینده کسب‌وکارها است بحث امنیت اطلاعات سازمان امری بسیار ضروری است و به همین خاطر در مسیر تحول دیجیتال اولین گام برگزاری این رویداد مدنظر قرار گرفت .

سپس دکتر بهروز ترک لادانی، استاد دانشگاه اصفهان و مدیر مرکز آپا دانشگاه اصفهان با مروری بر آمارگان نیازمندی‌های کسب‌وکارها و صنایع مختلف در راستای تحول دیجیتال، عنوان امنیت سایبری ترمز تحول دیجیتال ولی در جهت حرکت پایدار و پرشتاب سازمان‌ها و صنایع به‌سوی تحول دیجیتال دانست.

دکتر علی فانیان، دانشیار دانشگاه صنعتی اصفهان و رئیس هیأت مدیره شرکت فرداد، سخنان بعدی بود که با ارائه مدلی برای سنجش بلوغ امنیت سایبری سازمان، به تشریح ابعاد گوناگون و کاربردهای این طرح برای سازمان‌ها پرداخت.

مدیریت حوادث سایبری، موضوع سخنرانی مهندس نوروزی، مدیر پایش امنیت شرکت پیام پرداز بود که بابیان نمونه‌هایی از حوادث سایبری اخیر به تبیین روال مدیریت حوادث سایبری پرداخت.

در بخش پایانی نیز خانم مهندس جعفری مدیر امنیت فناوری اطلاعات شرکت ایریسا به روایت یک حادثه واقعی در صنایع کشور پرداخت و درس آموخته‌های آن را با مخاطبین به اشتراک گذاشت.

پنل گفتگوی جذاب رویداد با موضوع امنیت سایبری استان از نگاه حاکمیت، بخش خصوصی و صنایع و سازمان‌های بهره‌بردار برگزار شد. مهندس قضاوی، مدیر امنیت اطلاعات فولاد مبارکه، به نمایندگی از صنایع و سازمان‌های بهره‌بردار، مهندس نحوی، مدیرعامل پیام پرداز به نمایندگی از بخش خصوصی و خانم مهندس یداللهی از اداره کل ارتباطات استان به نمایندگی از حاکمیت به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این رویداد همچنین از ۳۰ سال تلاش‌های دلسوزانه مهندس کاظم آیت‌اللهی، رئیس سابق سازمان نظام صنفی استان اصفهان و رئیس اسبق سازمان نظام صنفی کشور، به‌عنوان یک چهره اثرگذار در صنف رایانه کشور، تجلیل به عمل آمد.