مجموعه کمیسر کلیکر اثر نویسنده آلمانی راینر ماریا شرودر این‌روزها در ویترین کتابفروشی‌ها خوش نشسته است. مجموعه‌ای ۱۰ جلدی که هر یک از جلدهایش داستانی مستقل دارد و روایتی است از ماجراها و تعقیب و گریز بزرگ‌ترین خلافکاران سراسر اروپا از سوی کمیسر کلیکر، بازرس پلیسی که بدون توسل به خشونت و خونریزی قوی‌ترین جنایتکاران را دستگیر می‌کند. مجموعه حاضر از زبان آلمانی ترجمه شده است و فریبا فقیهی قصد دارد تا پایان امسال این مجموعه ۱۰ جلدی را تام و تمام از سوی مجموعه دارکوب منتشر کند. تا امروز از این مجموعه عملیات ماهیتابه، تله شاه‌ماهی و عملیات سری کشک منتشر شده است. به‌زودی در تعقیب اسکناس‌های آبی نیز روانه ویترین کتابفروشی‌ها می‌شود.

عملیات ماهیتابه

کمیسر کلیکر به یکی از بزرگ‌ترین دارودسته‌های خلافکاری در آلمان نزدیک شده است. درست در روز جشن ملی که همه خیابان‌ها پر از کارناوال‌های شادی است این گروه قصد دارد بزرگ‌ترین سرقت از بانک مرکزی را انجام بدهد. گروه خلافکاران برای روزهای متمادی زمین را کنده‌اند و با استفاده از یک تونل به یک قدمی گاوصندوق بانک رسیده‌اند. اما کمیسر کلیکر یا همان کمیسر ناگل مشهور از ماجرا باخبر شده است و چنان درس ادبی به خلافکارها می‌دهد که آنها در داستان‌های بعدی همراه او می‌شوند...

تله شاه ماهی

این بار از بازرس ویژه پلیس کمیسر ناگل که به خاطر کله کچلش در سراسر دنیا به کلیکر معروف است، کاری ساخته نیست. یکی از دوستانش را دزدیده‌اند و آدم‌ربایان تهدید کرده‌اند که پلیس نباید دخالت کند وگرنه... هیچ ردی از گروگانگیرها نیست. آنها پول فراوان می‌خواهند و عجله هم دارند. یاران پارک-هتل اما ته دل‌شان خالی نشد. آنها کلک شاه ماهی را سوار کردند... و به این ترتیب سومین ماجرای کمیسر کلیکر و شش خلافکار سابق که اکنون پارک-هتل را می‌گردانند، رقم می‌خورد. عملیاتی به نام تله شاه ماهی...

عملیات سری کشک

کمیسر ناگل که در همه دنیا به خاطر کله کچلش به او کلیکر می‌گویند و آن شش خلافکار سابق که حالا دیگر درستکار شده‌اند، خیلی تصادفی به یک باند سرقت بر می‌خورند و خبر جلسه مهم مافیای سرقت ماشین پای آنها را به عملیات جدیدی باز می‌کند. این‌بار با چند سردسته کارکشته طرف هستند که به این سادگی‌ها فریب نمی‌خورند... چهارمین پرونده کمیسر کلیکر و یاران پارک‌-هتل با لحظاتی نفسگیر همراه است. عملیات فوق سری کشک که برای برنامه‌ریزی‌اش کمتر از دو روز فرصت داشته‌اند.

منتشر می‌شود: در تعقیب اسکناس‌های آبی

کمیسر ناگل مشهور به کمیسر کلیکر هیچ شباهتی به مامور ۰۰۷ افسانه‌ای ندارد. قدش متوسط است و بنیه قوی ندارد، خوش‌لباس هم نیست. به خاطر کله طاس و آینه‌ای‌اش، همکارانش در همه‌جای دنیا او را با لقب «کمیسر کلیکر» می‌شناسند که یعنی کله مرمری. او از هفت‌تیر کشیدن متنفر است، اما آن‌قدر شغلش را دوست دارد که بدون جنگ و خونریزی می‌تواند بزرگ‌ترین خلافکارها را به دام بیندازد. این‌بار با تماس یک مرد ناشناس یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی که پیگیری می‌کند، پیچیده‌تر می‌شود.

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر