برندگان و بازندگان کدامند؟

در میان صنایع بورسی، صنعت استخراج زغال‌سنگ با تک‌نماد «کطبس» هفته سپری‌شده را با رشد ۳/ ۸درصدی پایان داد. بر این اساس این صنعت بیشترین میزان رشد را در میان سایر صنایع داشت. پس از صنعت استخراج زغال‌سنگ، زراعی‌‌‌ها با رشد شاخص ۵/ ۵درصدی و استخراج نفت، گاز و خدمات جنبی به جز اکتشاف با رشد ۵/ ۳درصدی به ترتیب رتبه دوم و سوم را در میزان رشد هفتگی در میان سایر صنایع داشتند. پس از آنها صنعت قند و شکر و کانی‌‌‌های غیر‌فلزی در میان صنایع با بیشترین رشد هفتگی قرار داشتند. در مقابل گروه محصولات چوبی با تک نماد «چفیبر» با افت ۷/ ۷‌درصدی بیشترین میزان افت را در میان صنایع با افت هفتگی داشت. منسوجات با افت ۷/ ۶درصدی، محصولات چرمی با افت ۲/ ۶درصدی و خدمات فنی و مهندسی با افت ۴/ ۳درصدی نیز به ترتیب بیشترین میزان افت را در میان صنایع داشتند. این در حالی است که صنعت «خودرو» نیز با افت هفتگی ۹/ ۲درصدی یکی از صنایع با بیشترین میزان افت هفتگی بود.

از ابتدای سال تاکنون نیز به ترتیب سه صنعت استخراج کانه‌‌‌های فلزی، تامین آب، برق و گاز و محصولات شیمیایی بیشترین رشد را در میان سایر صنایع داشتند. این سه صنعت از ابتدای سال تاکنون به ترتیب رشد ۲۹، ۸/ ۲۲ و ۱/ ۱۵درصدی را رقم زدند. در مقابل سه صنعت محصولات چوبی با افت ۱/ ۶۰درصدی، سایر معادن با افت ۱/ ۵۴درصدی و استخراج نفت، گاز و خدمات جنبی به جز اکتشاف با افت ۵/ ۵۱درصدی سه صنعت با بیشترین میزان افت از ابتدای سال تاکنون هستند.

صنایع با بیشترین و کمترین ارزش معاملات

در میان صنایع ۳۹گانه گروه فلزات اساسی با ارزش معاملات هفتگی ۱/ ۸۹۳میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات هفتگی را داشت. پس از آن خودرویی‌‌‌ها با ارزش معاملات هفتگی ۸۴۷میلیارد تومان و محصولات شیمیایی با ارزش معاملات ۵۱۸ میلیارد تومان، رتبه دوم و سوم را در میان صنایع با بیشترین ارزش معاملات هفتگی کسب کردند. در مقابل گروه انتشار و چاپ، محصولات چوبی و منسوجات کمترین ارزش معاملات هفتگی را در میان سایر صنایع داشتند.

صنایع با بیشترین و کمترین حجم معاملات

در میان سایر صنایع بورسی صنعت «خودرو» با حجم معاملات ۴۱۲۶میلیون سهم بیشترین حجم معاملات هفتگی را از آن خود کرد. پس از آن دو صنعت سرمایه‌‌‌‌گذاری‌‌‌ها و بانک‌ها در صدر صنایع با بیشترین حجم معاملات قرار داشتند. در مقابل سه صنعت «منسوجات»، «انتشار و چاپ» و «محصولات چرمی» کمترین حجم دادوستدهای هفتگی را داشتند.