«ثرود»: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده واگذاری کل واحدهای باقی‌مانده تجاری، پارکینگ‌‌‌ها و انباری‌‌‌های متعلقه سهم شرکت زاینده‌رود بالغ بر ۲/ ۲۹‌درصد در پروژه مرکز خرید فیروزه خبر داد. شرکت اعلام کرد که پاکات مزایده راس ساعت ۱۶ روز دوشنبه مورخ ۲۳/ ۱۲/ ۱۴۰۰ در محل معاونت حقوقی بازگشایی شد و پس از اعلام نتیجه به دلیل ارائه چک شخصی و همچنین ارائه پیشنهاد مشروط توسط متقاضی، پیشنهاد متقاضی مردود شد.

«وملت»: شرکت سرمایه‌گذاری ملت توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی (سالانه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰) منتشرشده در سامانه کدال ارائه کرد. بر این اساس شرکت گفت: افزایش سود عملیاتی این شرکت ناشی از افزایش سود سهام تقسیمی شرکت‌های سرمایه‌‌‌پذیر و در نتیجه افزایش درآمد سود سهام این شرکت در دوره جاری نسبت به دوره مالی قبل است.

«شمواد»: شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی نتایج برگزاری مزایده فروش و تحویل حدود ۲هزار تن ته‌‌‌ماند برج تقطیر (رزیدیو) را که در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شده بود، در سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس «شمواد» شرکت پالایش قطران زغال‌سنگ را برنده مزایده اعلام کرد. نحوه تسویه معادل ۱۴۱‌درصد از آخرین و بالاترین قیمت معامله برش سنگین (CFO) در بورس انرژی ایران اعلام شده است.

«حخزر»: شرکت کشتیرانی دریای خزر از انعقاد قرارداد ساخت یک فروند شناور چندمنظوره حمل بار خشک و کانتینر ۳۵۰۰تنی فی مابین شرکت کشتیرانی مازندران (شرکت تحت کنترل «حخزر») به عنوان خریدار و شرکت پژوهش صنعت نفت صدرا ساحل به عنوان سازنده با مبلغ قرارداد ۸میلیون و ۱۰۵هزار و ۷۸۸یورو به علاوه ۶۹میلیارد تومان خبر داد.

«لپیام»: شرکت گسترش صنایع پیام اعلام کرد که پیرو پیگیری‌‌‌های مکرر مدیریت شرکت مبنی بر تعدیل بدهی تسهیلات بانک صادرات که بیشتر ناشی از سود و جرائم مضاعف بوده است، با پرداخت معادل ۸/ ۲میلیارد تومان کل بدهی تسهیلات بانک فوق به مبلغ ۹/ ۷میلیارد تومان تسویه شد. در ضمن طرح دعوی علیه شرکت صنایع جوشکاب یزد به‌عنوان ضامن دریافت تسهیلات این شرکت نیز با توجه به تسویه وام مختومه شد.

«باران»: بیمه زندگی باران اعلام کرد که این شرکت اقدام به فروش سه‌دانگ زمین به مساحت ۵۰۰مترمربع واقع در بلوار آفریقا، به مبلغ ۷/ ۵۸میلیارد تومان در تاریخ ۲۲/ ۱۲/ ۱۴۰۰ کرده است. طبق قرارداد مبلغ ۰۲/ ۵میلیارد تومان همزمان با امضای مبایعه‌‌‌نامه، در تاریخ ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ و مبلغ ۶/ ۴۸میلیارد تومان در تاریخ ۳۰/ ۰۸/ ۱۴۰۱ به حساب این شرکت واریز می‌شود و مبلغ ۶۰میلیون تومان در زمان تنظیم سند در دفتر اسناد رسمی دریافت خواهد شد. با توجه به ارزش دفتری زمین مذکور به مبلغ ۱/ ۵۰میلیارد تومان، سود ناشی از انتقال دارایی به مبلغ ۵/ ۸میلیارد تومان شناسایی شد.

«شلرد»: شرکت کود شیمیایی اوره لردگان اعلام کرد که پیرو شایعه منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر توقف تولید به استحضار می‌‌‌رساند در انتهای هفته گذشته مورخ ۱۹/ ۲۲/ ۱۴۰۰ یکی از تجهیزات شرکت با نقص فنی در بخش عایق حرارتی داخلی مواجه و به‌ناچار دچار توقف تولید شده است. لازم به توضیح است که تاکنون حمل محصولات به بنادر جنوبی و همچنین فروش و صادرات محصول کماکان ادامه داشته و شرکت در حال تحویل سهمیه داخلی به وزارت جهاد کشاورزی در قالب محصول کیسه‌شده و همچنین برگزاری مناقصه صادراتی است. همچنین عایق حرارتی دیواره داخلی تجهیز فوق‌الذکر در حال تعمیر بوده و برآورد تیم فنی برای تعمیر و شروع مجدد فرآیند تولید حداکثر ۶روز آینده است. بنابراین این مهم به‌سرعت در حال رفع است.