«دیران»: شرکت ایران‌دارو اطلاعیه‌ای در خصوص افشای معاملات ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت منتشر کرد. تاریخ معامله ۱۴/ ۰۷/ ۱۴۰۱، طرف معامله، شرکت پخش البرز و مبلغ معامله ۶۵میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان است. ارزش دفتری دارایی نیز برابر با مبلغ معامله و ۳۹/ ۱۳‌درصد کل دارایی‌های شرکت است.

«کتوسعه»: شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر، از دریافت گواهی کشف طلای شمال شرق نیستانک واقع در استان اصفهان، شهرستان اردستان و ذخیره یک‌میلیون تن کانسنگ با عیار ۷۸/ ۰  PPM خبر داد.

«لوتوس»: شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان از پذیرش تعهدات جدید خود خبر داد. این تعهدات، شامل تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق گروه توسعه اقتصادی تدبیر است. تاریخ سررسید اوراق ۱۷/ ۰۷/ ۱۴۰۵ و نرخ این اوراق ۱۸‌درصد سالانه و کارمزد تعهد پذیره‌نویسی یک‌میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان است. کارمزد بازارگردانی سال اول ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان و کارمزد بازارگردانی سال‌های دوم تا چهارم جمعا مبلغ ۱۹میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان خواهد بود.

«وآفر»: سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان اعلام کرد، پیرو انتشار صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده دوره ۹ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ دلایل شرکت از بابت تغییر بیش از ۳۰‌درصدی سود عملیاتی دوره جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته به شرح زیر است.

سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها در دوره ۹ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره مالی ۹ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ افزایش ۱۴۸درصدی داشته که به دلیل فروش سهام‌ با بهای تمام‌شده پایین در این دوره است.

همچنین درآمد سود سهام دوره ۹ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره مالی ۹ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ افزایش ۸۹درصدی داشته که به دلیل افزایش مبلغ تقسیم سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر مطابق مجمع عمومی عادی سالانه آن شرکت‌هاست.

«وسپهر»: شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات، از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده عرضه سهام بانک‌صادرات ایران خبر داد. شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات نسبت به عرضه ۳۳/ ۷‌درصد از سهام خود به صورت بلوکی از طریق بورس اوراق بهادار تهران اقدام کرد که با توجه به نبود متقاضی، سهام شرکت مذکور در تاریخ عرضه به فروش نرسیده است.

«فجهان»: پیرو افزایش سرمایه مجتمع جهان فولاد سیرجان، از مبلغ ۴‌هزار میلیارد تومان به مبلغ ۶‌هزار و ۵۰۰میلیارد تومان از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته نتایج حاصل از فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده به شرح زیر است.

مبلغ فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده ۸۰میلیارد تومان، هزینه‌ها و کارمزدهای آن ۵۸۶میلیون تومان و تعداد حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده ۵۳۷میلیون سهم است.

«سغرب»: صنایع سیمان غرب، در شهریورماه سال‌جاری ۷۸‌هزار تن سیمان را در داخل کشور به فروش رسانده و از این محل حدود ۴۴میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است. این شرکت از محل فروش صادراتی نیز ۳۲هزار تن از محصولات خود را به مشتریان خارجی خود فروخته و از این محل، ۲۳میلیارد تومان درآمد شناسایی شده است. مجموع درآمد شرکت در این مدت، ۶۷میلیارد تومان بوده که نسبت به مردادماه، ۲۶‌درصد افزایش یافته است.

«فسرب»: شرکت ملی سرب و روی ایران، در ششمین‌ماه از سال‌جاری، از محل فروش ۲۰۰تن از شمش روی، با نرخ ۸۵میلیون تومان به‌ازای هر تن ۱۷میلیارد تومان درآمد به دست آورده است. همچنین ۳۰تن از سایر محصولات خود را با نرخ ۹۷میلیون تومان به‌ازای هر تن به فروش رسانده و از این محل، ۲میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان درآمد شناسایی کرده است. مجموع درآمد شرکت در این مدت، ۲۰میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه پیش از آن، با ۴۰‌درصد افزایش درآمد همراه بوده است.

«تاتمس»: کارخانه‌های صنعتی و تولیدی اتمسفر، در شهریورماه، ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان از محل نیروگاهی، ۴۳۲میلیون تومان از محل رادیاتور و ۳۳۰میلیون تومان از محل سایر محصولات درآمد کسب کرده است. همچنین ۲میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان از محل ریخته‌گری درآمد شناسایی شده و مجموع درآمد شرکت در این مدت به ۷میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۷۵‌درصد کاهش مواجه شده است.

«سامان»: بانک‌سامان، از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده فروش ۴باب‌ملک از ۲۴ردیف ملک معرفی‌شده در مزایده عمومی املاک مازاد بانک سامان خبر داد. مبلغ مورد توافق ۵میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان بوده است.

«فماک»: ماداکتو استیل کرد، در خصوص دلایل کاهش سود‌آوری خود در سه‌ماه اول سال‌جاری، توضیحاتی را منتشر کرد. کاهش سود‌آوری به دلیل کاهش تولید بوده که علل کاهش تولید در این شرکت به شرح زیر بوده است:

- عدم‌حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در افزایش تعرفه واردات؛

- کاهش تعرفه واردات از ۵‌درصد به ۴‌درصد از ابتدای سال‌جاری که به کاهش قیمت منجر شده است؛

- افزایش حمایت صادراتی دولت چین از تولیدکنندگان خود و بالابردن میزان مشوق‌های مالیاتی صادرات از ۱۱‌درصد به ۱۳‌درصد که به کاهش قیمت واردات منجر شده است؛

- افزایش هزینه‌های سربار از ابتدای سال ۱۴۰۱ که به افزایش بهای تمام‌شده، منجر شده است.