مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گزارشی از ۶ماه نخست سال ۱۴۰۲ درخصوص آمار مجوزهای صادرشده برای امور مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری، هلدینگ‌‌‌ها، موافقت اصولی و نیز صدور مجوز تاسیس نهادهای مالی منتشر کرد.

 تعداد صدور مجوزها

بر این اساس، در نیمه نخست امسال تعداد هفت‌مجوز فعالیت برای شرکت سبدگردانی، ۶مجوز در زمینه مشاور سرمایه‌گذاری و یک‌مجوز درخصوص پردازش اطلاعات مالی صادر شده است.

این گزارش می‌‌‌افزاید: در ادامه فعالیت‎‌‌‌های صورت‌گرفته در این حوزه، در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۲موافقت اصولی و ۱۰مجوز برای تاسیس نهاد مالی صادر شده است. افزون بر این، تعداد مجوزهای صادرشده در ۶ماه نخست سال ۱۴۰۲ برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری، هلدینگ‌‌‌ها و خدمات بازار سرمایه به ترتیب ۱۶، ۱۰ و ۴ مجوز بوده است.

 تعداد نظارت‌‌‌ها

در بخش دیگری از این گزارش آمده است؛ در این بازه زمانی تعداد یک‌هزار و ۶۸نهاد مالی، تحت نظارت اداره بازرسی قرار داشتند که شرکت‌های سبدگردانی، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری، شرکت تامین سرمایه، پردازش اطلاعات مالی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌‌‌ها شامل این نهادهای مالی بودند.

 آمار بررسی صلاحیت‌‌‌ها

گزارش ارائه‌شده از عملکرد اداره بررسی صلاحیت حرفه‌‌‌ای مدیران نهادهای مالی در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که تعداد ۹۳۰نامه‌‌‌ برای انجام بررسی صلاحیت ابلاغ شد که از این میزان، تعداد ۸۸۱نامه تایید صلاحیت شدند.

همچنین تعداد نامه‌‌‌های دعوت به مصاحبه برای بررسی صلاحیت حرفه‌‌‌ای مدیران نهادهای مالی، ۱۲۶نامه اعلام شده است.