بهره برداری از ۱۷ پروژه مخابراتی در شهرستان سقز

دنیای اقتصاد-کردستان: آزاد حکمت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج، با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال در شهرستان سقز ۱۷ پروژه اجرا و به بهره برداری رسیده است اظهار کرد: از تعداد پروژه‌های اعلام شده، ۶ پروژه مربوط به حوزه شبکه ارتباطات سیار است.

وی در ادامه افزود: ۲ سایت جدید تلفن همراه در پارک لاله و شهرک دانشگاه شهرستان سقز با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال ایجاد و مورد استفاده مشتریان ساکن در این محدوده قرار دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به ارتقای تکنولوژی سایت‌های تلفن همراه در ۲ نقطه شهری میدان معلم و سایت بنت الهدی و۲ سایت روستایی موجود در قلقله ترجان وکچل منگان، افزود: در حال حاضر بر روی این سایت‌ها، تکنولوژی ۴G با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال نصب و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه مشتریان ساکن در محدوده سایت‌های ارتقا یافته، از کیفیت بالاتر سرویس‌ها و پوشش تلفن همراه در۲ بخش VOICE و DATA بهره مند هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به توسعه و تقویت زیرساخت‌های انتقال در۶ مرکز مخابراتی اشاره و اضافه کرد: تجهیزات CWDM با سرمایه‌گذاری ۱۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستاهای کچل منگان، قلقله ترجان، غلام علی، قره گویزه،گردی گلان و یک سایت BTS نصب و راه‌اندازی شده است که بهبود عملکرد سرویس‌های مخابراتی قابل ارائه به مشتریان را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: در عصر حاضر اینترنت و سرویس‌های وابسته به دیتا اهمیت بسزایی در زندگی روزمره افراد دارند و براساس اولویت بندی و نیاز ساکنان در شهرستان سقز، پنج پروژه در حوزه اینترنت پرسرعت با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال اجرا شده است.

حکمت افزود: این پروژه‌ها شامل توسعه و ایجاد مرکز سرویس ADSL است که در روستاهای صالح آباد، کافو ۲۳ بعثت، شهرک دانشگاه و سرچشمه اسلام آباد عملیاتی شده اند.