محمد مشتری گفت: در ۸ ماه گذشته بهسازی و آسفالت راه‌‌‌های اصلی و فرعی حدود ۸/ ۱۱۲ کیلومتر به ارزش ۸۲۰‌میلیارد ریال انجام شده است. وی ادامه داد: ۱۱۰ کیلومتر از راه‌‌‌های روستایی و فرعی استان احداث و آماده آسفالت است که از این میزان ۵/ ۸۲ کیلومتر به ارزش ۱۵۵۰‌میلیارد ریال آسفالت و در راه‌‌‌های فرعی و روستایی ۵/ ۵۸ کیلومتر به ارزش ۴۴۰‌میلیارد ریال روکش آسفالت انجام شده است.

وی با اشاره به انعقاد ۳۲ قرارداد برای ساخت راه‌‌‌های روستایی طی امسال و سال گذشته تصریح کرد: طی قراردادهای منعقد شده باید ۲۳۴ کیلومتر راه روستایی ساخته شود که تاکنون ۵/ ۸۲ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است و اگر شرایط جوی اجازه دهد امسال این میزان را به ۱۰۰ کیلومتر خواهیم رساند. وی خاطرنشان کرد: مقایسه احداث راه‌‌‌های روستایی طی ۴ سال گذشته بیانگر این است که با اقدامات انجام شده، احداث راه‌‌‌های روستایی در سال‌جاری حدود ۴ برابر افزایش یافته است.  مشتری با بیان اینکه اختلاف میانگین استان در آسفالت راه روستایی با شاخص کشوری، ۷‌درصد است، گفت: در این زمینه شهرستان‌‌‌های راز و جرگلان رتبه یک، مانه و سملقان رتبه دو و شیروان رتبه سه را در استان دارند. 

به گفته وی ۹۶ نقطه پرتصادف در جاده‌‌‌های استان شناسایی شده است که از این تعداد ۶۰ نقطه برطرف و حذف باقی نقاط در حال اجراست که ۱۶۰‌میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. مشتری، فرسودگی ناوگان باری استان را ۶/ ۱۵درصد و وانت بار را ۱۲‌درصد و در مجموع ۵۴/ ۱۳‌درصد دانست و افزود: امسال ۳‌هزار و ۲۸۵ تن قیر تخصیص یافته که از این میزان‌هزار و ۹۳۴ تن حمل و به پیمانکاران تحویل داده شده است و مابقی را باید قبل از سال جذب کنیم.  وی همچنین به اجرای طرح زمستانی از ۲۳ آذر تا ۲۰ اسفند اشاره و اظهار کرد: در این طرح ۲۴۷ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در جاده‌‌‌ها خدمات‌رسانی خواهد کرد. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به تخصیص ۳۶‌میلیارد تومان اعتبار سفر دولت به استان برای اجرای طرح‌‌‌های راهداری و راهسازی گفت: ۲۶‌میلیارد تومان از این میزان اعتبار برای اجرای طرح‌‌‌های راهسازی فرعی و ۱۰‌میلیارد تومان برای نقاط پرتصادف هزینه می‌شود.