بررسی وضعیت طرح‌‌‌های شهرداری گرگان

سیدمحمدرضا سیدالنگی افزود: محلات کم برخوردار گرگان سال‌ها از مشکلات عمرانی و فرهنگی رنج می‌‌‌برند و از فروردین امسال با اجرای طرح‌‌‌های جهادی و حضور در محلات مختلف و بررسی مسائل و مشکلات فصل جدیدی را به منظور توسعه این محلات برداشته‌‌‌ایم. وی به سایر طرح‌‌‌ها اشاره کرد و گفت: طرح «یکشنبه‌‌‌های ایمنی و امداد» و طرح «دوام» توسط سازمان آتش‌نشانی و ایمنی شهرداری گرگان با همکاری هلال احمر و بهزیستی و سایر دستگاه‌‌‌های مرتبط، نقش بسیار مهمی در حوزه آموزش شهروندی و ارتقای ایمنی شهر دارد. وی با اشاره به طرح «دوشنبه‌‌‌های شهدایی» در گرگان اظهار کرد: ۴۵ شهید در محلات کم‌‌‌برخوردار شهر شناسایی شدند که هر هفته به دیدار خانواده یکی از این شهدا می‌‌‌رویم تا تجدید میثاقی با امام راحل و آرمان‌های شهدا داشته باشیم و مشکلات خانواده شهدا را بررسی کنیم.

شهردار گرگان تصریح کرد: طرح «پنج‌شنبه‌‌‌های گردشگری» هم با همکاری میراث فرهنگی برنامه‌‌‌ریزی شده است که طی آن شهروندان علاقه‌مند می‌توانند به صورت رایگان از اتوبوس‌‌‌های شهری استفاده و از موزه‌ها و بافت تاریخی بازدید کنند که در همین راستا در تدارک اتوبوس گردشگری هستیم. سیدالنگی در ادامه اظهار کرد: بهسازی «تپه تاریخی قلعه خندان» یکی از طرح‌‌‌‌‌‌های مهم است که با همکاری میراث فرهنگی و اعتبار ۷ میلیارد تومانی از بودجه عمرانی شهرداری در حال اجرا است. وی با اشاره به طرح شهربازی مدرن گفت: شهرداری ماهانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان در شهربازی مدرن گرگان هزینه می‌کند که هزینه تمام شده فاز اول آن‌هزار میلیارد تومان خواهد بود. وی افزود: از ابتدا تصمیم داشتیم این طرح را با ورود سرمایه‌گذار پیش ببریم اما هنوز نتوانستیم برای این طرح سرمایه‌گذار جذب کنیم و شهرداری برای اینکه زمان را از دست ندهد در حال ایجاد زیرساخت‌‌‌ها و انجام بخشی از طرح است.

شهردار گرگان درباره طرح مجتمع خدماتی و رفاهی لوتوس هم گفت: مشکلات اجرای طرح لوتوس رفع شده و سرمایه‌گذار در حال گودبرداری است و این طرح به عنوان یکی از طرح‌‌‌های بزرگ تجاری و تفریحی شمال کشور محسوب می‌شود که نقش مهمی در جذب گردشگر دارد. سیدالنگی در رابطه با اجرای تله‌‌‌کابین گرگان هم گفت: این طرح به دلیل مطالعات محیط‌زیستی در حال بررسی است و با آنکه مشاور طرح اجرا آن را زیر ۵ هکتار اعلام کرده بود اما به دلیل آنکه کارشناسان محیط‌زیست کشور آن را بالای ۵ هکتار عنوان کرده‌‌‌اند این طرح از دست استان خارج شده و در مرحله مطالعاتی و کارشناسی محیط‌زیست کشور و شورای عالی معماری و شهرسازی است و چنانچه مشخص شود بالای ۵ هکتار است اجرای آن باطل خواهد شد. وی در ادامه احیای بافت تاریخی در آفتاب ۱۵، نصب ۲۰۰ دوربین با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان برای مدیریت ترافیک شهر، راه‌‌‌اندازی کافه دختران در کوی ایرانمهر، تکمیل پارک بانوان با ۴ میلیارد تومان اعتبار را از طرح‌‌‌ها و فعالیت‌‌‌های انجام شده و در حال اقدام شهرداری گرگان برشمرد.