p18 copy

کلیمانجارو به عنوان بلندترین نقطه در قاره آفریقا، یکی از قله‌‌هایی است که هر سال گروهی از کوهنوردان ایرانی آن را صعود می‌کنند. در این تور که هزینه آن شامل هزینه بلیت هواپیما به علاوه دو‌هزار و 190 دلار و به مقصد تانزانیاست، خدماتی نظیر بلیت رفت و برگشت از تهران به شهر آروشا با پرواز قطری، ‌‌ ویزای تانزانیا، بیمه‌‌ حوادث بین‌المللی، راهنمای فارسی زبان و مربی کوهنوردی همراه گروه، ‌‌ کمک راهنماهای محلی برای همراهی افراد مختلف گروه، ‌‌گروه آشپز محلی همراه در تمام صعود برای طبخ غذای تازه و گرم، باربران محلی که کلیه بارهای کوهنوردی را طی برنامه حمل می‌کنند، گواهی صعود قله کلیمانجارو، 18 وعده غذایی، اقامت‌‌ها شامل یک شب هواپیما، 3شب هتل3 شب لوج کوهستانی، ‌‌ جیپ عرضه می‌شود. البته علاوه بر تور صعود، علاقه برخی گشت و گذار در طبیعت زیبای تانزانیاست. از این رو برخی آژانس‌‌های گردشگری تور 11 روزه و 10 شبه تدارک دیده‌‌اند که شامل سافاری در پارک‌‌های ملی برای دیدن حیات‌‌وحش می‌شود.

برای شرکت در این تور‌‌ها هر گردشگر باید هزینه بلیت هواپیما به علاوه سه‌هزار و 390 دلار بپردازد. گردشگران در مقابل این هزینه خدماتی مانند بلیت رفت و برگشت از تهران به شهر آروشا با پرواز قطری، ویزای تانزانیا، بیمه‌‌ حوادث بین‌المللی، راهنمای فارسی زبان و مربی کوهنوردی همراه گروه، ‌‌کمک راهنماهای محلی برای همراهی افراد مختلف گروه، ‌‌گروه آشپز محلی همراه در تمام صعود برای طبخ غذای تازه و گرم، ‌‌باربران محلی که کلیه بارهای کوهنوردی را طی برنامه حمل می‌کنند، گواهی صعود قله کلیمانجارو، ‌‌لندکروز اختصاصی برای سافاری با راهنما و راننده‌های مجرب و آشنا به حیات وحش، ورودیه به پارک‌های ملی کلیمانجارو، گرونگرو و مانایارا، وسایل اسنورکلینگ و قایق در جزیره زنگبار، 26 وعده غذایی، ‌‌ اقامت‌‌ها شامل 2 شب هواپیما، 4 شب هتل 3 ستاره، 4 شب لوج کوهستانی، 2 شب لوج 4 ستاره دریافت می‌کنند.

نپال یکی از مقاصد اصلی علاقه‌‌مندان به کوهنوردی و حرفه‌‌ای‌ها در این حوزه است. کسانی که حرفه‌‌ای هستند به سمت قله اورست برای صعود می‌‌روند. در مقابل بخش بزرگی ماندن در بیس‌کمپ را ترجیح می‌دهند. گروه سومی هم هستند که ترجیح این سفر را برای صعود به یک قله‌‌ با ارتفاع کمتر در هیمالیا انتخاب کرده‌‌اند. برای این گروه سوم یک تور 14 روزه و 13 شبه چیده شده که هزینه آن هزینه بلیت هواپیما به علاوه دو‌هزار و 190 دلار است. در این تور ویزای نپال، 3 شب اقامت در کاتماندو با صبحانه، 10 شب اقامت در اقامتگاه‌های بیس‌کمپ به همراه صبحانه، ناهار، شام، بلیت پرواز بین‌المللی رفت و برگشت تهران - نپال، بلیت رفت و برگشت هوایی از کاتماندو به لوکلا، راهنمای محلی انگلیسی زبان، پرداخت عوارض ورودی پارک ملی ساگارماتا، بیمه حوادث انفرادی.اقامت‌ها سه شب هتل 5 ستاره،10 شب لوج کوهستانی،1 شب هواپیما با آژانس برگزار‌کننده است.  دیگر کشورهایی که مقصد تورهای کوهنوردی هستند شامل پاکستان یا قرقیزستان می‌شود که در جدول بالا شرح آنها آمده است.