p18 copy

«آبادان تا تشکوه» یکی از تورهای تعریف‌شده در استان خوزستان است که هزینه آن برای هر گردشگر به هفت میلیون و 850‌هزار می‌‌‌رسد. در این تور سه و نیم روزه خدماتی از قبیل قایق‌سواری تالاب شادگان و گشت روستای صراخیه، گشت در بازار ته‌لنجی آبادان، صرف شام در مضیف جزیره مینو، گشت شهری آبادان، بازدید از مسجد رنگونی‌ها، رودخانه کارون، گشت شهری اهواز و بازدید از خانه ماپار، بازدید از تشکوه رامهرمز، بازدید از پل هشتم و پل هفتم اهواز و ‌‌‌ اقامت در هتل پنج‌ستاره عرضه می‌شود. «‌طبس تا کال‌‌‌جنی» توری به مقصد استان خراسان جنوبی است که هزینه آن برای هر شرکت‌کننده شش میلیون و 119‌هزار تومان است. گشت شهر طبس، روستای خرو، دورنمای بقایای قلعه اسماعیلیه، سروهای قدیمی خرو، پیاده‌‌‌روی در تنگه مرتضی علی تا طاق عباسی، بند عباسی، پارک گلشن طبس، نخلستان‌‌‌ و شالیزارهای ازمیغان، پیمایش بخشی از دره کال جنی، تپه‌‌‌های شن روان حلوان و اقامت در هتل جزو خدمات این تور است.

«خواف تا نشتیفان» از دیگر تورهای خراسان رضوی است. در این تور سه و نیم روزه گردشگران می‌توانند از مسجد زوزن، آسبادهای نشتیفان، مسجد جامع و بافت قدیمی روستای سنگان، مقبره پیر احمد جامی، کوچه باغ‌های کاج نشتیفان، مدرسه غیاثیه خرگرد و آرامگاه ابوبکر تایبادی بازدید داشته باشند و اجرای مراسم موسیقی خراسانی همراه با رقص چوب را از نزدیک ببینند. این تور ‌‌‌ شش میلیون و 12‌هزار به ازای هر گردشگر هزینه دارد و اقامت آن در اقامتگاه بوم‌‌‌گردی است. «کرمان و کلوت» تور سه و نیم روزه به مقصد استان کرمان است که هزینه آن برای هر گردشگر به شش میلیون و 350‌هزار تومان می‌‌‌رسد. در این تور گردشگران از کویر لوت، آب‌انبار شهداد، پدیده شگفت‌‌‌انگیز کلوت‌ها، نبکاهای کویری، مجموعه میدان و حمام گنجعلی خان، قنات و قلعه شفیع‌آباد، باغ فتح‌آباد کرمان، سرو کهنسال سیرچ، مقبره شاه نعمت‌‌‌الله ولی و باغ ثبت جهانی شازده ماهان دیدن می‌کنند و اقامت‌‌‌شان در اقامتگاه بوم‌گردی خواهد بود.

کردستان گرچه در اردیبهشت بسیار زیباست اما در پاییز نیز جذابیت‌‌‌های خود را دارد. در تور سه و نیم‌روزه پاییزه به این منطقه که هزینه آن برای هر شرکت‌کننده شش میلیون و 350‌هزار است مواردی مانند روستای پالنگان، منطقه ژیوار، گردنه تته، روستای سلین، فرهنگ اصیل مردمان کرد، مجموعه نگل، مقبره پیر شالیار، گردنه ژالانه، قایق‌سواری دریاچه زریوار و روستای ثبت جهانی پلکانی اورامان تخت گنجانده شده و اقامت در آن نیز در مجموعه‌‌‌های بوم‌‌‌گردی است.

شیراز شهری جذاب هم برای گردشگران داخلی و هم توریست‌های خارجی است. تور سه و نیم‌روزه پاییزی این شهر شامل بازدید از مجموعه ثبت جهانی تخت جمشید، مجموعه ثبت جهانی پاسارگارد، نقش رستم، نقش رجب، مسجد نصیر‌الملک، نارنجستان قوام، منزل زینت‌الملک، باغ ارم، ارگ کریمخانی، بازار و حمام وکیل، آرامگاه حافظ (حافظیه)، آرامگاه سعدی و دروازه قرآن شیراز می‌شود. این تور که اقامت در آن در خانه‌‌‌های بوم‌‌‌گردی است برای هر گردشگر پنج میلیون و 950‌هزار تومان هزینه برمی‌‌‌دارد.