رئیس‌جمهور از تصویب دو نقطه برای ساخت دهکده توریستی در استان بوشهر خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکترحسن روحانی در جریان سفر به استان بوشهر افزود: دولت قدم‌های لازم را برای زیرساخت اولیه استان برخواهد داشت و از همه سرمایه‌داران، کارآفرینان و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری دعوت خواهد کرد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز در جریان این سفر ایجاد دهکده‌های بزرگ گردشگری در کشور با مدل‌های روز دنیا را رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد. مسعود سلطانی‌فر در جمع مردم گناوه افزود: کشور ایران با دارا بودن سه هزار کیلومتر نوارساحلی در جنوب، از وجود یک دهکده گردشگری برخوردار نیست.

وی خاطرنشان کرد: ساحل زیبا، مردم خونگرم و اصیل و هویت تاریخی فرهنگی از عمده دلایل انتخاب شهر گناوه به‌عنوان دهکده گردشگری و تصویب آن بوده است که اجرایی شدن آن کمک شایانی به صنعت گردشگری خواهد کرد. سلطانی‌فر در ادامه صحبت‌های خود گفت: امیدواریم بلافاصله با انتخاب مشاور، مطالعات دهکده گردشگری گناوه انجام و در مدت چندماه همزمان واگذاری زمین انجام شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: روند ایجاد زیرساخت‌های دهکده گردشگری گناوه باید برای بخش خصوصی توجیه داشته باشد تا آنها بتوانند با روش‌های مختلف در این دهکده در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند و در مدت پنج سال آینده به کانون مهم فعالیت‌های اقتصادی و تامین اشتغال تبدیل شود. وی با تاکید بر اینکه باید پروژه‌هایی تعریف شود که در مدت زمان فعالیت دولت به پایان برسد، اظهار کرد: رئیس‌جمهور بر پرهیز از اینکه در هر سفری ۴۰۰ مورد تصویب شود و بعد ۹۰ درصد آنها روی کاغذ بماند، تاکید جدی

دارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تامین اعتبار برای بزرگراه دشتستان به گناوه، گناوه به گوره، گوره به گچساران و گناوه به دیلم را از دیگر مصوبات دولت روحانی و هدیه به مردم شهرستان گناوه برشمرد که در جلسه شورای اداری استان بوشهر با حضور رئیس‌جمهوری ابلاغ و اعلام خواهد شد.

همچنین در جریان این سفر مسعود سلطانی‌فر با مصطفی سالاری، استاندار بوشهر دیدار و در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. این تفاهم‌نامه با هدف هماهنگی و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و توان دو دستگاه به منظور پیشبرد اهداف کلان منطقه‌ای و ملی، سرعت‌بخشی به روند توسعه‌ استان با رویکرد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به امضا

رسید. از دیگر اهداف تفاهم‌نامه امضا شده میان سازمان میراث فرهنگی و استانداری بوشهر، برنامه‌ریزی جهت بهره‌مندی جوامع محلی از صنعت گردشگری (توزیع عادلانه سفر) و ارتقای سطح زندگی، تقویت همکاری و تعامل دوسویه در راستای صیانت و پاسداری از میراث فرهنگی استان بوشهر، همکاری و مشارکت در تکمیل پروژه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از منابع استانی و ملی است.

اعتبار این تفاهم‌نامه ۳ سال است و براساس آن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری بوشهر در زمینه تامین اعتبار ملی و استانی برای اجرای طرح دهکده‌های گردشگری ساحلی بوشهر، دلارام (دلوار)، جفیر (گناوه) و سد رئیسعلی دلواری، تهیه طرح تفصیلی ویژه شهر تاریخی سیراف، پیگیری ثبت جهانی بندر تاریخی سیراف (از سوی سازمان) احداث موزه ملی خلیج فارس در محل دهکده گردشگری ساحلی بوشهر همکاری خواهند کرد.