صنعت گردشگری در آغاز هزاره سوم به یکی از پردرآمدترین صنایع جهان تبدیل شده و درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم توسعه این صنعت توانسته است موجبات رشد و توسعه اقتصادی و در نتیجه اشتغال‌زایی بسیاری را در سراسر جهان فراهم آورد. حسین محمدپورزرندی مدیرعامل بانک شهر در گفت‌وگو با ستاد خبری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته گفت: بدیهی است این مهم در صنعت گردشگری ایران تاثیر بسزایی داشته و پیش‌بینی می‌شود در طول سال‌های آتی صنعت گردشگری ایران از نظر شاخص‌های رشد ارزش افزوده، سهم از تولید ناخالص داخلی (GDP)، نسبت اشتغال، نسبت سرمایه‌گذاری و نسبت صادرات رو به بهبود باشد چراکه صنعت گردشگری در ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است.

وی افزود: براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارا است و یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان از لحاظ امنیت برای گردشگران خارجی است از این‌رو باید گفت که بدون اغراق ایران دارای جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی منحصر به فرد است و می‌تواند موقعیت و جایگاه ویژه‌ای در زمینه گردشگری و جذب توریسم در جهان کسب کند، همچنین ایران در سال ۲۰۱۴ در فهرست پربازدیدترین کشورهای دنیا قرار گرفت و با این وصف مشاهده می‌شود که رقابت بین‌المللی برای جذب گردشگران خارجی در آینده بسیار بیشتر از گذشته خواهد بود و فقدان یک راهبرد علمی و عملی در این صنعت سبب تضعیف و از دست دادن فرصت‌های بالقوه

موجود خواهد شد.

پورزرندی درخصوص تاثیر برگزاری نمایشگاه‌ها در صنعت گردشگری عنوان کرد: برگزاری رویدادهایی مانند نمایشگاه‌ها و سمینارهای بین‌المللی می‌تواند در یک بستر مساعد و فضای پذیرندگی متناسب، به ظهور و معرفی توانمندی‌های ما بینجامد.

همچنین از طریق برقراری ارتباطات مستمر و پویا، امکان توسعه و پیگیری روابط در آینده و تسهیل و تسریع در گسترش جذب توریسم در ایران فراهم خواهد شد. در ایران مناطقی مانند جزیره زیبای کیش دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار ارزنده و سرآمدی است که به طور حتم می‌تواند در جلب و جذب شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه نقش بسزایی

داشته باشد. هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری و هتلداری و صنایع وابسته از ۵ الی ۸ اسفند ۹۳ در جزیره کیش برگزار می‌شود.