گروه گردشگری: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست خبری کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری اصفهان گفت: «این آخرین کنفرانس خواهد بود که در حوزه برند گردشگری در ایران برگزار می‌شود و قرار است در این کنفرانس، شاخصی در حوزه برند تبیین شود.»

مرتضی رحمانی موحد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چند کنفرانس و همایش دیگر باید در حوزه برند گردشگری برگزار شود تا گردشگری ما بتواند برای خود برند تعریف کند، گفت: «این آخرین کنفرانس خواهد بود. در ضمن آنچه در دوره‌های گذشته انجام شده است به ما ربطی ندارد از ما آنچه را مطالبه کنید که در دوره ما اتفاق افتاده است.» به گفته او، برند شدن مراحل مختلف دارد تا برندسازی انجام شود. مقدمات کار که مشخص کردن شعار و لوگوی گردشگری است در واقع ۲۰ درصد کار است که باید شاخص‌های آن را مشخص کنیم. در این راستا اگر این مهم تابع چارچوب و ضوابط نباشد، دارای جامعیت لازم نخواهد بود. رحمانی موحد یادآور شد: «قرار است از کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری تعریف بند به دست آید. چنان‌که طی این مسیر ۴۲ مقاله به دبیرخانه رسیده است و ۱۰ سخنران خارجی حضور خواهند داشت.»

رحمانی موحد با بیان اینکه در کشور ما باید حتما همه امور از مرحله نخست آن کلید بخورد تا بتواند به نتیجه برسد، ادامه داد: «این کنفرانس هیچ خروجی برای تعریف برند نخواهد داشت و تنها قرار است شاخص را تبیین کند؛ چراکه هنوز به تعریف مورد اجماع نرسیده‌ایم. در واقع به دنبال ضوابطی هستیم که ما را به برند برساند.» کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری با محوریت برند ملی گردشگری ایران، بایدها و نبایدها، شاخص‌ها و راهکارها، نقش برندسازی در حوزه گردشگری، در حمایت از اقتصاد و فرهنگ ملی و اسلامی کشور، راهکارهای خلق، بازاریابی، ارتقا و پایدارسازی برند گردشگری ایران، هویت‌سازی برند گردشگری و نقش آن در توسعه و ارتقای جایگاه گردشگری، تعیین شاخص‌های سنجش مادی و معنوی برند در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، تعیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بررسی علمی و نیازسنجی زیرساخت‌های گردشگری ایران، آینده‌پژوهی برند گردشگری در ایران؛ ۱۳ و ۱۴ دی در اصفهان برگزار می‌شود.