دنیای اقتصاد-یزد: رضا نجف‌زاده در نشست خبری به منظور بزرگداشت هفته فرهنگ مالیاتی گفت : تقریبا نیمی از صاحبان مشاغل و اصناف به واسطه تکمیل فرم تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم ، مالیاتشان صفر شده و بخشی دیگر نیز مالیات مقطوع پایینی را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: بر این اساس از تعداد کل جمعیت هدف مالیاتی استان ، تعداد ۵۱.۶ درصد مبلغ صفر ، ۱۷.۲ درصد از یک تا سه میلیون تومان ، ۱۶.۲ درصد هم مالیاتی از سه تا ۱۰ میلیون تومان و تعداد ۱۵.۱ درصد مودیان بالای ۱۰ میلیون مالیات در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اداره امور مالیاتی یزد در تشریح آخرین وضعیت وصول درآمدهای مالیاتی سه ماهه نخست نسبت به درآمد مصوب و پیش‌بینی میزان وصول درآمد تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار داشت: در سه ماهه امسال شاهد تحقق ۸۰ درصدی پیش‌بینی سه ماهه درآمدهای مالیاتی بوده ایم و جمع کل مالیات‌های مستقیم و کالاها و خدمات ،۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۳درصد رشد داشته با این حال بر اساس قانون بودجه ، درآمد امسال امور مالیاتی استان یزد ۱۷ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

نجف زاده در خصوص تعداد اظهارنامه و پذیرش فرم تبصره ماده ۱۰۰ طی دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در این استان هم گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۷۳۹ اظهارنامه دریافت شده که نسبت به سال قبل آن ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با هفتاد هزار و ۴۷۳ مورد تبصره ماده ۱۰۰ امور مالیاتی استان یزد نیز ۱۱۶ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: یک مورد فرار مالیاتی ۲۸۰۰۰ میلیارد تومان تراکنش مالی شناسایی و بررسی آن در دستور کار است.

مدیرکل مالیاتی استان یزد درباره مالیات بر خانه‌های خالی نیز گفت : فقط در شهر یزد۲۰ هزار خانه خالی شناسایی شده و به مالکان آنها پیامک ارسال شده تا نسبت به ثبت واقعی اطلاعات اقدام کنند.

وی افزود : پس از پایان تیرماه و راستی آزمایی اطلاعات دریافتی ، در مراحل بعدی نیز برای خانه‌های خالی به مدت بیش از ۱۲۰ روز مالیات صادر خواهد شد.