حال و هوای بازار ارز و طلا به روایت «اقتصادنیوز»؛

بازار دلار در انتظار تعطیلات کریسمس/ پیش بینی قیمت دلار امروز

کدخبر: ۶۱۲۶۵۰
اقتصادنیوز: قیمت دلار این روز ها در یک دامنه خاص در رفت و برگشت بوده است. در شرایط کنونی دو پیش‌بینی در مورد قیمت دلار وجود دارد.
بازار دلار در انتظار تعطیلات کریسمس/ پیش بینی قیمت دلار امروز

 به گزارش اقتصادنیوز، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در چند وقت گذشته حکایت از آن دارد که اسکناس آمریکایی در کانال ۵۰ هزار تومان در یک بازه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومانی گرفتار شده و هنوز جناح افزایشی یا کاهشی بازار به طور کامل نتوانسته‌اند نرخ دلار در را در محدوده موردنظر خود به تثبیت برسانند.

به‌عبارت‌دیگر در چند وقت گذشته قیمت دلار در محدوده ۵۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان در نوسان رفت و برگشتی بوده است.

در همین راستا، روز گذشته قیمت دلار تهران با ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر با اندکی نوسان بر روی ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت. البته در نیمه دوم معاملات نقدی، قدرت جناح افزایشی بازار بیشتر شد و اسکناس آمریکایی تا محدوده ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفت.

 همچنین در بازار مجاور، بازار دلار هرات با ۵۰ هزار ۱۰۰ تومان بازگشایی شد و عصر با ۵۰ هزار و ۵۰ تومان بسته شد که در مقایسه با روز قبل رنج بود. علاوه بر قیمت دلار، نرخ حواله درهم نیز این روزها نوسان محدودی را تجربه کرد و از سطح ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان بر روی ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان قرار گرفت.

در شرایط کنونی دو پیش‌بینی در مورد قیمت دلار وجود دارد. دسته‌ای از پیش‌کسوت‌های بازار معتقدند باتوجه‌به روال سال‌های گذشته در آخرین ماه پاییز تقاضای ارز در بازار زیاد خواهد شد. به باور آنها با نزدیک‌شدن به سال نوی میلادی تقاضای تسویه شرکت‌ها وارد بازار می‌شود که این تقاضا درگذشته با افزایش تقاضای بازار در برخی مواقع زمینه‌ساز نوسانات صعودی در تهران بوده است. با این‌ حال برخی از معامله‌گران می‌گفتند که بازارساز به‌ راحتی اجازه صعود به دلار را نخواهد داد.

 تحلیل‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار بالای ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان ماندگار شود مقاومت بعدی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود. از نظر آن‌ها زمانی هیجان به بازار برمی‌گردد که قیمت دلار بتواند در کانال ۵۱ هزار تومان تثبیت دهد. بااین‌حال، اگر نرخ دلار مرز ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان از دست دهد احتمالاً تا کف کانال ۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید