دنیای اقتصاد-تبریز: یعقوب دلال قدیم افزود: خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از ۱۱ انجمن همگن تشکیل‌شده است که انجمن همگن فلزی بزرگ‌ترین انجمن از حیث تعداد اعضا و میزان تولیدات آن است. در این انجمن تولیدکنندگان مختلفی از صنایع فولاد، لوازم‌خانگی، لوله و پروفیل و هر صنعتی که به نحوی با ورق‌های فلزی سروکار دارد، عضویت دارند.

وی که مدیرعامل فولاد ماهان تبریز نیز هست، پویایی و اثرگذاری این انجمن را در گرو مشارکت همه تولیدکنندگان عضو این انجمن در انتخابات دانست و گفت: همه تولیدکنندگان باید برای رأی دادن در انتخابات شرکت کنند چراکه تنها در صورتی می‌توان هیئت‌رئیسه‌ای متشکل از حوزه‌های مختلف فلزی تشکیل شود که حضور تولیدکنندگان همه حوزه‌ها در پای صندوق‌های رأی، پررنگ باشد.

دلال قدیم بر ضرورت از بین بردن انحصار در انجمن فلزی استان تأکید کرد و گفت: انحصار موجب می‌شود تا تنها منافع یک حوزه خاص موردتوجه و پیگیری قرار گیرد در صورتی که انجمن همگن ابزاری است که به‌وسیله آن می‌توانیم منافع و مشکلات همه تولیدکنندگان صنایع فلزی را پیگیری کنیم اما برای رسیدن به این مهم باید هیئت‌رئیسه‌ای با شرکت حوزه‌های مختلف این عرصه تشکیل شود.

وی افزود: تولیدکنندگان مشکلات مختلفی در حوزه‌های امور بانکی، مالیاتی، محیط‌زیست، تأمین اجتماعی و ... دارند و به هیئت‌رئیسه‌ای در انجمن صنایع همگن فلزی نیاز دارند که به این مشکلات رسیدگی کند و بتواند با مطالبه گری و تعامل با مسئولین استانی و کشوری این مشکلات را برطرف کند که این هدفی است که تا امروز محقق نشده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه صنایع فلزی در آذربایجان شرقی گفت: صنایع فلزی از قبیل فولاد و لوازم‌خانگی جایگاه ویژه‌ای در آذربایجان شرقی دارند. در حوزه فولاد در بخش خصوصی این استان مقام اول کشور را دارد و بنابراین باید بتواند نقشی متناسب با این جایگاه در استان ایفا کند.