نخستین شعبه صرافی ملی در آذربایجان شرقی افتتاح خواهد شد

دنیای اقتصاد-تبریز: مدیر امور شعب بانک ملی آذربایجان شرقی در نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت صرافی ملی با تعدادی از فعالان اقتصادی استان که به همت بانک ملی آذربایجان شرقی و در محل اداره امور شعب این بانک برگزار شد، ضمن اعلام خبر افتتاح نخستین شعبه صرافی ملی در آذربایجان شرقی در آینده‌ای نزدیک، گفت: از جناب آقای دکتر نجارزاده مدیرعامل بانک ملی و مسئولین شرکت صرافی ملی برای انجام مقدمات افتتاح شعبه در این استان تشکر و قدردانی می‌کنم.

عادل غلامی با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این صرافی در آذربایجان شرقی گفت: راه‌اندازی صرافی ملی در استان یک ظرفیت مهم و تأثیرگذار در رشد اقتصاد استان است.

مدیران شرکت صرافی ملی نیز که برای انجام مقدمات افتتاح شعبه صرافی ملی در آذربایجان شرقی حضور دارند، در این جلسه به گفتگوی صمیمانه با فعالان اقتصادی و تعدادی از مشتریان بانک ملی استان پرداختند.

فعالان اقتصادی استان در ادامه این جلسه موانع و مشکلات ارزی خود را مطرح کردند و مدیران صرافی ملی ایران نیز برای حل مشکلات و موانع مطرح شده در این جلسه تمهیداتی اندیشیدند و پیشنهاداتی نیز در راستای رفع موانع ارزی در استان مطرح کردند که مورد استقبال فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی قرار گرفت.

گفتنی است شرکت صرافی ملی ایران در سال ۱۳۸۳ با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عمدتاً با سرمایه بانک ملی به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شد و علی‌رغم محدودیت‌های بین‌المللی، نقش مهمی را در نقل‌وانتقال وجوه ارزی و ایجاد تعادل در بازار ارز ایفا کرده است. شرکت صرافی ملی ایران با بهره‌مندی از دانش و تجارب مدیران و کارشناسان ورزیده ارزی و بانکی تعامل سازنده با واحدهای خارج کشور بانک ملی و انعقاد قرارداد با کارگزاران معتبر و خوش‌نام و به‌کارگیری تجهیزات پیشرفته، ریسک انجام حواله‌های ارزی و معاملات نقدی (اسکناس) را به حداقل رسانده است.