پروژه تقاطع غیرهمسطح معلم تبریز به پیشرفت فیزیکی ۴۶ درصدی رسید

دنیای اقتصاد-تبریز: اکبر پورخردمند با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات اجرایی پنج پروژه تقاطع غیرهمسطح از هفته دولت سال گذشته با هدف کاهش ترافیک در نقاط مختلف شهر آغاز شده که در این پروژه‌ی فرامنطقه‌ای روگذر میدان معلم واقع در تقاطع نظام پزشکی به سمت چایکنار توسط شهرداری منطقه پنج در حال اجراست.

وی با اشاره به اجرای این پروژه با بهره‌گیری از تکنولوژی سگمنتال تشریح کرد: روگذر میدان معلم به عنوان نخستین پل با فناوری سگمنتال در تبریز، با هدف بهره‌گیری از فناوری‌های جدید طراحی و در کمترین زمان ممکن به اجرا در می‌آید.

پورخردمند افزود: عملیات عمرانی احداث پل معلم با هدف کاهش ترافیک معابر و تسهیل در دسترسی به فرودگاه به طول ۶۳۰ متر و عرض ۱۶ متر در بافت متراکم شهری تدوام دارد.

شهردار منطقه پنج تبریز از پیشرفت فیزیکی ۴۶ درصدی تقاطع غیرهمسطح معلم خبر داد و گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های ترافیکی شهر با بهره‌گیری از روش سگمنتال با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است. این پل با طول عرشه ۱۶ متر عریض ترین پل سگمنتال کشور خواهد بود و در ۳۱ خرداد مطابق برنامه‌ریزی به بهره‌برداری می‌رسد.

روگذر میدان معلم یکی از پروژه‌های فرامنطقه‌ای شهرداری منطقه پنج است که در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه چهار احداث و ضمن اتصال خیابان نظام پزشکی به چایکنار، ترافیک تقاطع معلم را مرتفع می‌کند.

تقاطع‌های غیرهمسطح معلم، قراملک، حیدرآباد، شهید حیدری در اتوبان ولایت و پل خلعت پوشان در راستای کاهش ترافیک و تسهیل تردد شهروندان در این مناطق در حال اجرا شدن است و طبق زمانبندی قابل بهره‌برداری خواهند بود.