رییس مجمع عالی واردات با بیان اینکه اعضای این مجمع دارای کارت بازرگانی بوده و با اتاق بازرگانی غریبه نیستند، گفت: مشارکت اعضای مجمع که عمدتا از تجار شناسنامه دار و با سابقه هستند می‌توانند در انتخابات اتاق تعیین‌کننده و اثرگذار باشد.

در این مجمع افرادی فعالیت می‌کنند که کف بازار هستند و بازار را کاملا می‌شناسند و می‌توانند مسائل و مشکلاتی که باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش کیفیت می‌شود را بررسی و راهکارهای آن را پیگیری کنند.

محمد حسین برخوردار با اشاره به اینکه مجمع عالی واردات با هدف افزایش توان کارشناسی و قدرت اجرایی و عملیاتی پا در عرصه انتخابات اتاق‌های بازرگانی گذاشته است، تصریح کرد: افرادی که وارد اتاق بازرگانی می‌شو‌ند باید قدرتمند و دارای دانش و توان اجرایی بالا باشند تا بتوانند در راستای ارتقای جایگاه بخش خصوصی و رونق اقتصادی کشور گام بردارند.

به گفته وی، نظرات مجمع عالی واردات تجمیع دیدگاه‌های بخش واردات در حوزه‌های مختلف کشور است که باید به اتاق انتقال پیدا کند.

به نظر می‌رسد در هفتمین دور انتخابات اتاق‌های بازرگانی، «واردکنندگان» در پی کسب کرسی‌هایی هستند که اکنون عمدتا در اختیار «تولیدکنندگان» قرار دارد.