علی کریمی به شالکه آلمان پیوست

گروه ورزش- علی کریمی تصمیم تازه‌ای برای آینده فوتبالی خود گرفته است. او قصد دارد یک بار دیگر هواداران فوتبال‌ایران را متعجب کند. در حالی که همه پرسپولیسی‌ها در انتظار حضور علی کریمی در جمع قرمزپوشان بودند، دیروز یک خبر عجیب و غریب فوتبال ‌ایران را متعجب کرد. سوژه‌این خبر کسی جز علی کریمی نیست. بازیکن سابق استیل‌آذین قرارداد خود را با تیم فوتبال شالکه ۰۴ آلمان نهایی کرد و در این فصل با پیراهن این تیم به میدان خواهد رفت. با‌این اتفاق مشخص خواهد شد علی کریمی که در روزهای گذشته در مصاحبه‌های مختلف از علی‌دایی تعریف کرده است،‌ این حرف‌ها را نه برای خوش آمد دایی، که به خاطر عقاید خاصش به زبان آورده بود. علی کریمی که سابقه بازی در لیگ آلمان و باشگاه بایرن مونیخ را دارد، مذاکرات مقدماتی برای حضور در تیم شالکه ۰۴ را که سرمربی آن فیلیکس ماگات (مربی سابق بایرن مونیخ) است، انجام داده و به گفته یکی از نزدیکانش قرار است دوشنبه شب (دیشب) راهی آلمان شود تا مذاکرات نهایی را با مسوولان ‌این باشگاه انجام دهد.

تیم شالکه در حال حاضر تیم یازدهم جدول رده‌بندی بوندسلیگا است و در فصل نقل و انتقالات تابستانی بازیکنان سرشناسی همچون رائول و هونتلار به این تیم پیوستند.

علی کریمی: اگر اروپا نشد به پرسپولیس می‌آیم

از سویی دیگر سایت علی کریمی‌درباره آخرین وضعیت این بازیکن می‌نویسد: ‌کریمی‌همان‌طور که در مصاحبه قبلی صراحتا اعلام کرده بود در ایران فقط پیراهن پرسپولیس را بر تن می‌کند، از چند تیم خارجی از کشورهای امارات، آمریکا، ژاپن و آلمان هم رایزنی‌هایی برای جذب او شده بود که در حال حاضر احتمال به ثمر رسیدن یکی - دو پیشنهاد مثبت ارزیابی می‌شود و چنانچه با هر کدام از این پیشنهادهای جدی به مرحله عقد قرارداد نزدیک شود، علی کریمی‌ به خارج از کشور سفر کرده و در صورت مساعد بودن تمام جوانب، شانس خود را در فوتبال خارج از کشور دوباره امتحان خواهد کرد. در این مورد تماس با مدیریت باشگاه پرسپولیس برقرار شده و کاشانی اظهار کرده است: روز دوشنبه (دیروز) جلسه فنی تشکیل می‌شود و چنانچه علی دایی و کمیته فنی تشخیص بدهند کریمی ‌را می‌خواهند برای جذبش اقدام خواهند کرد.

کاشانی گفته است که اگر کریمی‌به تیم بزرگی در اروپا برود، باعث خوشحالی ما خواهد شد. او همچنین گفته در این مورد وقت محدودی داریم و در صورت تمایل کمیته فنی برای جذب کریمی ‌نمی‌توانیم زیاد منتظر بمانیم.

علی کریمی ‌در این باره گفت: «با توجه به نشانه‌های مثبت از سوی کاشانی، دایی و هواداران پرسپولیس تاکنون رسما مشخص نشده که پرسپولیس مرا می‌خواهد یا نه. در صورتی که شانسی در خارج از کشور نداشته باشم، در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می‌کنم و اگر به خارج از کشور بروم، از دایی و کاشانی اجازه می‌گیرم.»

طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه پرسپولیس تا سه‌شنبه شب (امشب) برای ارسال نام علی کریمی‌ جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا فرصت دارد.