گروه بورس کالا- زهرا مسافر: درپی مصوبه اخیر دولت مبنی بر عرضه محصولات فولادی تمام تولید‌کنندگان بخش خصوصی و دولتی در بورس کالا، از آنجا که این عرضه‌ها طبق نرخ‌های دستوری انجام می‌شود و باتوجه به رکودی که در بازار فولاد کشور بوجود آمده، صاحبان صنایع فولاد کشور را با نگرانی زیادی مواجه ساخته است.

از این رو تولیدکنندگان فولاد در جلسه‌ای با حضور برخی ازنمایندگان وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن، خواستار اتخاذ تدابیر ویژه از سوی دولت شدند. اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد و صاحبان صنایع طی جلسه‌ای که عصر روز یکشنبه با حضور شهرام میرآخورلو مدیرکل نظارت بر قیمت‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قلی‌زاده رییس اداره نوسازی صنایع و همچنین معاونت تعزیرات حکومتی استان تهران برگزار شد، به بیان مشکلات خود پرداختند.
در این جلسه که در محل هتل هما برگزار شد، مشکلات بازار و عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و رکود حاکم بر آن، دستورالعمل اخیر معاون اول رییس‌جمهور در خصوص نحوه فروش فولاد در بورس کالا و همچنین بحث هدفمند کردن یارانه‌ها در صنعت فولاد کشور مورد بررسی قرار گرفت. در جلسه یاد شده، تولیدکنندگان نسبت به نحوه برخورد وزارت بازرگانی و کمیسیون مربوطه و وزارت صنایع و معادن در خصوص بازار عرضه و تقاضای فولاد ابراز نارضایتی کردند و خواستار اتخاذ تدابیر ویژه از سوی دولت شدند.
این گزارش می‌افزاید: همچنین دغدغه‌های تولیدکنندگان فولاد در خصوص ناکافی بودن بسته حمایتی صنایع فولاد کشور مطرح شد که در نهایت آنها خواستار تجدیدنظر در خصوص بسته مذکور شدند. در عین حال تولیدکنندگان از عدم حضور وزیر صنایع و معادن در جلسه مذکور ابراز گله‌مندی کردند.