گروه ورزش- در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، تیم ملی ایران با کسب ۵۷۱ امتیاز توانست از رده ۶۵ به رتبه ۴۴ صعود کند. در این گزینش ژاپن، قهرمان تازه آسیا با ۱۲ پله صعود به رده هفدهم رسید. استرالیا، نایب قهرمان قاره کهن با ۵ پله صعود به رده ۲۱ رسید.

کره‌جنوبی نیز با ۷ پله صعود به رده سی‌ودوم صعود کرد. در این فهرست عنوان بهترین تیم‌ جهان در ماه ژانویه کماکان در اختیار اسپانیا باقی ماند. پس از آن هلند و آلمان رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

فهرست ۱۰ تیم برتر جهان به این شرح است:

۱- اسپانیا ۱۸۸۷ امتیاز

۲- هلند ۱۷۲۳ امتیاز

۳- آلمان ۱۴۸۵ امتیاز

۴- برزیل ۱۴۴۶ امتیاز

۵- آرژانتین ۱۱۹۵ امتیاز

۶- انگلیس ۱۱۹۵ امتیاز

۷- اروگوئه ۱۱۵۲ امتیاز

۸- پرتغال ۱۰۹۰ امتیاز

۹- کرواسی ۱۰۷۵ امتیاز

۱۰- یونان ۱۰۱۶ امتیاز

رده‌بندی تیم‌های برتر باشگاهی جهان در سال ۲۰۱۰ اعلام شد

از سویی دیگر فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال فهرست تیم‌های برتر سال ۲۰۱۰ را منتشر کرد که در این رده‌بندی اینتر که سال گذشته ۳ عنوان قهرمانی به دست آورد، در رده نخست بهترین تیم‌های باشگاهی جهان قرار گرفته است. بایرن مونیخ فینالیست لیگ قهرمانان در مکان دوم قرار گرفته و بارسلونا سوم است.

تیم فوتبال ذوب‌آهن در این رده بندی،

در مکان ۱۱۸ قرار گرفته که نسبت به رده بندی ماه سپتامبر ۱۲ پله سقوط داشته است. سپاهان در مکان ۲۰۵، استقلال در مکان ۲۴۱ و مس کرمان در رده‌ ۳۰۴ قرار گرفته‌اند.

فهرست تیم‌های باشگاهی برتر جهان در سال ۲۰۱۰:

۱-‌ اینتر ۳۰۰ امتیاز

۲- بایرن مونیخ ۲۶۸ امتیاز

۳- بارسلونا ۲۶۶ امتیاز

۴- آتلتیکومادرید ۲۴۴ امتیاز

۵- استودیانس آرژانتین ۲۳۵ امتیاز

۶- لیورپول ۲۳۲ امتیاز

۷- اینترناسیونال برزیل ۲۳۱ امتیاز

۸- چلسی ۲۲۲ امتیاز

۹- منچستریونایتد ۲۲۲ امتیاز

۱۰- پورتو ۲۱۹ امتیاز.

همچنین تیم‌های برتر باشگاهی در دهه نخست هزاره سوم اعلام شد که در میان تیم‌های آسیایی سپاهان در مکان هشتم قرار گرفت. استقلال سیزدهم شد، ذوب آهن در مکان بیست و هفتم قرار گرفت و پرسپولیس در رده سی و یکم ایستاد.