گروه بورس - هدیه لطفی: شرکت فولاد آلیاژی یزد در بازار اول فرابورس درج نام شد.

به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد پس از احراز کلیه شرایط پذیرش، به عنوان چهاردهمین نماد معاملاتی در فهرست بازار اول فرابورس درج شد.
یادآور می‌شود این شرکت در تاریخ 27 شهریور سال‌جاری در فرابورس پذیرش شده و در گروه فلزات اساسی و زیرگروه آهن و فولاد پایه قرار گرفته است.
بازار و صف خرید «بالاست»
براساس این گزارش بازار فرابورس روز گذشته در شرایط متعادلی به کار خود پایان داد و تنها تشکیل صف خرید برای سهام بالاست، کمی بازار را متحول کرد.
در این روز صف خریدی معادل ۶ میلیون سهم برای سهام بالاست تشکیل شد و به دنبال آن هر سهم این شرکت با ۵ درصد رشد به نرخ ۱۳ هزار و ۳۰۷ ریال معامله شد. در مجموع ۱۹۴ هزار سهم «بالاست» ارزشی معادل دو میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال روانه بازار کرد. در این روز نمادهای معاملاتی تجارت الکترونیک پارسیان، بیمه دی و حق‌تقدم تجارت الکترونیک پارسیان به همراه گواهی‌های بانک مسکن با افزایش قیمت به کار خود پایان دادند، به طوری که هر سهم «رپارس» با ۳۸/۱ درصد افزایش نرخ، به قیمت ۶ هزار و ۹۶۰ ریال رسید.
گواهی‌های مسکن دوره‌های مهر، آبان، آذر و دی‌ماه نیز به ترتیب 29 صدم درصد، 80 صدم درصد، 67 صدم درصد و 74/1 درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.
این در حالی است که نمادهای معاملاتی «ثعمرا»، «سبحان»، «سبزوا» و «کمرجان» شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.
در این روز نماد معاملاتی تجارت الکترونیک پارسیان با حجم بیش از یک میلیون و 266 هزار سهم و ارزشی معادل 8 میلیارد و 818 میلیون ریال به عنوان باارزش‌ترین سهم شناخته شد.
بیمه دی نیز رتبه دوم این گروه را به معاملات خود اختصاص داد. ارزش معاملات «ودی» در این بازار معادل ۷ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال بود. شایان ذکر است در مجموع بازار فرابورس روز گذشته بیش از ۶ میلیون و ۱۵ هزار سهم در دو هزار و ۲۱۰ مرتبه میان سهامداران دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات به رقم ۳۶ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال رسید.
معامله بلوک «گلسار فارس»
از سوی دیگر روز گذشته بلوک ۳۴/۶۹ درصدی از سهام شرکت گلسار فارس در بازار سوم فرابورس عرضه و معامله شد.بر این اساس در روز کاری گذشته، شرکت خدمات مدیریت صباتامین به وکالت از شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، تعداد ۱۳ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۱۳۰ سهم، معادل ۳۴/۶۹ درصد از سهام شرکت گلسار فارس را در بازار سوم فرابورس عرضه کرد.
بلوک مزبور به همان قیمت پایه هر سهم 12 هزار و 250 ریال به فروش رفت.