دنیای اقتصاد، یزد، محبوبه مظفری: نخستین کارخانه تولید کاغذ از سنگ در کشور با سرمایه‌گذاری گروه تعاونی پیشگامان کویر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان یزد افتتاح شد. برای راه‌اندازی این واحد تولیدی تعاونی که در فاز نخست خود سالانه پنج میلیون تن کاغذ تولید می‏کند، ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و قرار است در فازهای بعدی، میزان تولید به ۳۰ میلیون تن در سال برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان یزد همچنین در یازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‏های برتر استان یزد حضور یافت و گفت: فرهنگ تعاون نماد اصلی فعالیت‏های مشارکتی و گروهی است و باید تعاونی را به عنوان یک داروی بی‌بدیل رفع معضل بیکاری و اشتغال کشور بدانیم و برای توسعه و تقویت آن قدم برداریم. علی ربیعی افزود: در شرایط کنونی همبستگی و اتحاد از ضروری‌ترین نیازهای اجتماعی و اقتصادی برای توسعه بیش از پیش است و باید با استفاده از خردجمعی و استعدادهای مختلف موجود در تعاونی‏ها از ظرفیت تعاونی‏ها در این مسیر و ایجاد هم‌افزایی و پیشرفت و نیز ایجاد اشتغال، کارآفرینی و فقرزدایی استفاده کنیم.

براساس این خبر به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از تعاونی‏های برتر شهرستان مهریز دیدن کرد.محمدحسین ریاحی در این بازدید گفت: مفهوم واقعی تعاونی این است که ما بتوانیم از تمام ظرفیت‏های خودمان چه در حوزه اندیشه و چه در حوزه اجتماعی و اقتصادی برای رسیدن به یک هدف واحد استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مفهوم واقعی تعاون به صورت عملیاتی و اجرایی باید پیاده‌سازی شود، افزود: گاهی با تشکل‏هایی روبه‌رو هستیم که به ظاهر تعاونی‏اند اما ماهیت تعاونی ندارند، با توجه به اینکه دولت قصد دارد براساس اصل ۴۴برون‌سپاری‏های خود را با اولویت به بخش تعاون بسپارد همه باید تلاش کنیم که ظرفیت پذیرش و بستر مناسب برای دریافت تصدی‏های دولتی فراهم آید که این موضوع مستلزم آن است که تفکرات تعاونی را در جامعه حاکم کنیم.