دنیای اقتصاد- اردبیل- مهدی حسین‌نژاد: معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت:‌ روستاهایی که در قالب پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار گرفته‌اند برای رونق فعالیت‌های اقتصادی تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.جندقیان در همایش دهیاران در گرمی اظهار کرد: این تسهیلات که از طریق بانک‌ها به طرح‌های اقتصادی مولد در روستاها تخصیص پیدا کرده و پرداخت می‌شود، به یقین در رونق اقتصادی روستاها راهگشا است.

وی اردبیل را در کنار استان گلستان جزو استان‌های پایلوت طرح‌های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: آمادگی داریم طرح‌های ارائه شده را به سرعت بررسی و در کمتر از یک ماه آنها را برای بانک‌ها معرفی کنیم تا صاحبان این طرح‌ها بتوانند تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند. معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه اجرای این طرح‌های اقتصادی می‌تواند به جذب نیروها، توسعه نرخ نیروی انسانی، افزایش درآمد سرانه روستاییان و تولید آنها کمک کند، افزود: امیدواریم با در نظر گرفتن همه شاخصه‌ها بتوان اقدامی را انجام داد تا روستاها بتوانند از مزایا و وضعیت شایسته‌تری بهره‌مند شده و حرکت مناسبی در مسیر توان‌افزایی خود انجام دهند.

جندقیان اظهار کرد: ‌با توجه به اینکه در اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای به روستاها و جامعه عشایری به‌عنوان مرکز و قطب تولید انجام شده، برنامه‌ریزی‌ها به این منظور است تا بتوان حرکت‌های مطلوبی را انجام داده و زمینه یک اقدام مثبت و سازنده را شاهد بود. وی در ادامه اضافه کرد: روستاهایی که در قالب پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار گرفته‌اند برای رونق فعالیت‌های اقتصادی تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند. جندقیان ادامه داد: اگر بتوانیم روستاها را توانمند کنیم، قادر خواهیم بود اقتصاد مقاومتی را در ابعاد مختلف در مسیر توسعه بیشتر قرار دهیم که این خود زمینه خوبی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم می‌آورد. وی اظهار کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها حرکت خوبی را در معرفی روستاهای پایلوت حوزه اقتصاد مقاومتی انجام داده که از ابتدای امسال این روستاها به‌عنوان مرکزیت تحقق اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تعریف و تعیین شده‌اند.