مدیر یاردهای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: ساخت پیشرفته‌ترین سکوهای گازی خاورمیانه در خرمشهر آغاز شد. علی خیابانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اعلام این خبر افزود: ۲سکوی گازی بسیار پیشرفته و تمام خودکار فازهای۱۷ و۱۸ پارس جنوبی در خرمشهر از جمله این سکوها است.

وی افزود: همچنین هم‌اکنون ساخت دو چهارپایه عظیم به نام‌های Spd۲۳ و Spd۲۴ مربوط به طرح ۱۷ و ۱۸ پارس‌جنوبی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود مراحل تکمیل و آماده‌سازی آنها تا پایان سال‌جاری ادامه داشته باشد. مدیر یاردهای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران محل استقرار این سکوها را در فاصله ۱۰۰کیلومتری ساحل در خلیج‌فارس دانست و اظهار کرد: این سکوها در منطقه‌ای با عمق ۶۵ تا ۷۰متری نصب خواهند شد که این عملیات در نوع خود در خاورمیانه کم‌نظیر محسوب می‌شود.

خیابانی ساخت۲۹ سازه نفتی و گازی دریایی به‌دست متخصصان داخلی در خرمشهر را از افتخارات جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: هم اکنون متخصصان پرتوان کشور در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران قادر به ساخت پیشرفته‌ترین سکوهای گازی جهان هستند که این از برکات انقلاب اسلامی است.