بندرعباس- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: استاندار هرمزگان با تاکید بر نقش و اهمیت شهرداری‌ها در توسعه متوازن و پویای این استان گفت: شهرداری‌ها بایستی توسعه پایدار برای همه زمان‌ها در نظر بگیرند.

عبدالعلی صاحب محمدی در همایش یکروزه شهرداری‌های شهرهای هرمزگان افزود: شهرداری‌ها برای نقش‌آفرینی بیشتر لازم است در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، خدماتی و زیربنایی ظرفیت‌سازی لازم را فراهم کنند.

وی یکی از گرفتاری‌ها و آسیب‌های جدی در ساختار شهرداری‌ها را مشغول شدن به امور جاری و درآمد بیان کرد و اظهار کرد: سال‌ها است این موضوع تمام‌شدنی نیست.

استاندار هرمزگان یادآور شد: اگر می‌خواهیم شهرداری‌ها توسعه و در جایگاه واقعی قرار بگیرند با ظرفیت‌سازی‌های جدید و نو باید توسعه را در همه ابعاد تعریف کنیم.

وی، با بیان اینکه هرمزگان، استان گردشگری و دارای سواحل مناسب برای توسعه فعالیت‌های متناسب با جذب گردشگر است، افزود: پس از ظرفیت‌سازی بایستی به خوبی از آن استفاده کنیم. وی، استفاده از نیروهای سالم، خوش فکر، متعهد، دست پاک و دارای ایده برای ارائه طرح‌های درآمدزا و دوری جستن از روش‌های سنتی و همچنین بالا بردن ظرفیت مشارکت بخش خصوصی جهت گسترش فعالیت‌ها را بهترین راهکار دانست.