دنیای اقتصاد - بوشهر: مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: پارسال ۳۴۰میلیارد‌ریال برای اجرای طرح‌های گازرسانی در این استان هزینه شد. مهندس غلامعباس حسینی افزود: در این راستا سال گذشته ۲۱۳کیلومتر شبکه شهری و ۵۲ کیلومتر خط انتقال و تغذیه گاز در سطح استان بوشهر اجرا شد.

وی اظهار کرد: براساس برنامه در مدت یاد شده شرکت گاز استان بوشهر واگذاری هفت‌هزار انشعاب را پیش‌بینی کرده بود که با تلاش و پیشرفت برنامه‌ها این رقم به هشت‌هزارو ۷۰ انشعاب رسید. حسینی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته ۱۰‌هزار ظرفیت جدید اشتراک‌پذیری در شهرها و روستاهای استان بوشهر ایجاد شد که پنج‌هزارو ۳۷۰ اشتراک ‌پذیرش شد.

وی اضافه کرد: پارسال شهرهای خورموج و اهرم و هفت روستا در شهرستان جم استان بوشهر گاز‌دار شدند.

حسینی بیان کرد: تاکنون ۱۴هزارو ۳۸۰ مشترک گاز در سطح استان بوشهر در ۱۵ شهر واگذار شده است که سهم مرکز استان از این شمار یک‌هزار و ۶۰۰مشترک گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اظهار کرد: تاکنون شهرهای بوشهر، اهرم، خورموج، کاکی، آبدان، دیر، کنگان، جم، عسلویه، نخل تقی، ریز، چغادک، بنک و سیراف در این استان گاز‌دار شده‌اند. وی با اشاره به اینکه گازرسانی به شهرها و روستاهای واجد شرایط استان بوشهر از مصوبات سفر نخست هیات دولت به این استان است، گفت: استان بوشهر ۳۰ شهر دارد که تا پایان سال جاری‌ غیر‌از شهرهای کلمه، تنگ ارم و خارک باید همه این شهرها گاز‌دار شوند. حسینی با اشاره به اینکه گازرسانی به سه شهر یادشده نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد افزود: اولویت امسال گازرسانی به شهرهای برازجان، عالیشهر، دلوار، بندر ریگ، دیلم و گناوه است.