دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان هرمزگان گفت: ستاد تنظیم بازار استان در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، با بررسی همه جوانب و در نظر گرفتن خواسته‌های منطقی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان، قیمت مصوب مرغ گرم را تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۱۵۰ تومان (قیمت تولید و نرخ سود واقعی) اعلام کرد. خلیل قاسمی افزود: جهش نامتعارف قیمت مرغ، طی هفته‌های اخیر با تدابیر مسوولان ذی‌ربط کنترل و نظارت لازم در این خصوص اعمال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به پیش‌بینی نیاز بازار در ماه مبارک رمضان یادآورشد: خرید فراتر از نیاز روزانه و تهیه مواد غذایی که معمولا در ماه مبارک رمضان شاهد آن هستیم، باعث افزایش تقاضا و کمبود برخی اقلام می‌شود که سازمان بازرگانی برای تامین نیاز مردم تمهیدات لازم را اندیشیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر توزیع عادی بازار، ذخیره بیش از ۴۰۰ تن مرغ، ۱۳۷ تن برنج، ۱۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۰۰ تن روغن پیش‌بینی شده است و جای هیچ نگرانی از کمبود آن وجود ندارد.

به گفته قاسمی؛ میزان مصرف استان در گوشت مرغ به قرار روزانه ۷۰تن است که ۱۱۰۰ تن آن در استان تولید و مابقی آن از خارج استان تهیه می‌شود.

این مقام مسوول همچنین با اشاره به افتتاح جشنواره محصولات کشاورزی، از تامین میوه و تره‌بار به میزان مورد نیاز استان خبر داد و گفت: در این بخش نیز جای نگرانی برای شهروندان نیست و محصولات به قیمت مصوب عرضه می‌شود.